شناسهٔ خبر: 68651605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتکاب جرایم خشن در قشم ۴۰۰ درصد کاهش یافت

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: ارتکاب جرایم خشن در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در پنج ماه امسال ۴۰۰ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی اکبر مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با اقدامات انجام شده از سوی پلیس های تخصصی در اداره آگاهی این شهرستان مرزی، فاصله وقوع جرم تا کشف آن کاهش چشم گیری یافته است.

وی ادامه داد: یکی از شاخص های مهم پلیس آگاهی برای سنجش کیفیت فعالیت های خود تعیین فاصله زمان وقوع تا کشف جرم است و هر قدر این فاصله کوتاه تر باشد در ارزیابی ها مثبت تلقی می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه در حوزه جرایم خشن در سطح این جزیره ۴۰۰ درصد کاهش مشاهده می شود که این میزان در طول چند سال اخیر بی سابقه بوده و در حوزه کشفیات جرایم خشن نیز ۱۰۰ درصد افزایش کشف داشته ایم.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: همچنین در این مدت در مجموع سرقت های خرد و مهم، با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه هستیم.

وی میزان کشف انواع سرقت در پنج ماهه امسال را ۱۹۷ فقره ذکر کرد و گفت: شناسایی و انهدام ۲ باند مجرمانه و شناسایی و دستگیری پنج نفر محکوم تحت تعقیب و معرفی به مراجع قضایی بخش دیگری از فعالیت کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی در شهرستان مرزی قشم بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۲۸ نفر سارق و ۱۰ نفر خریدار اموال مسروقه در سطح این جزیره دستگیر و همراه با پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی اعلام کرد: مقابله پلیس با افراد شرور و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در این شهرستان همچنان با قوت بیش از پیش ادامه دارد.

آدم ربایی، سرقت مسلحانه، جنایت های فجیع و سازمان یافته و تجاوز به عنف از مهم ترین جرایم خشن به شمار می آیند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما