شناسهٔ خبر: 68650037 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جویبار در آستانه پیوستن به شهر‌های متصل به شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از اتمام عملیات حفاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر جویبار خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهر جویبار، گفت: با انجام ۲۲ کیلومتر حفاری در شهر جویبار عملیات حفاری در این شهر پایان یافته و اپراتور متعهد مربوطه در حال نصب تجهیزات می‌باشد.

او با اشاره به نصب بالغ بر ۲۰۰ عدد FAT به منظور سرویس دهی به منازل و کسب و کار‌ها در این شهر تاکنون ابراز امیدواری کرد با پایان یافتن مراحل اجرایی طرح، بزودی آیین بهره برداری از آن انجام خواهد شود.

اعزی گفت: برای این طرح تاکنون بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و با اتمام این پروژه مردم عزیز شهر جویبار می‌توانند از اینترنت پرسرعت ثابت بر بستر فیبر نوری بهره‌مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها را یکی از ابر پروژه‌های در دست اقدام وزارت متبوع عنوان کرد و افزود: این طرح زیرساخت و پهنای باند مورد نیاز را برای شهر‌های کشور فراهم نموده و با اتصال شهرها، اینترنت پرسرعت و باکیفیت در اختیار شهروندان و کسب و کار‌ها قرار می‌گیرد و ارتباط پایدار و بدون اختلال را از مهمترین مزیت‌های این نوع سرویس برشمرد.

نظر شما