شناسهٔ خبر: 68649548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه:

عراق و اقلیم کردستان یکی از بازارهای هدف جذب گردشگر خارجی استان کرمانشاه است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه کشور عراق و اقلیم کردستان این کشور یکی از بازارهای هدف ما در جذب و ورود گردشگر خارجی است گفت: توسعه تعاملات با این حوزه در اولویت گردشگری خارجی استان کرمانشاه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی امروز _شنبه بیست‌وچهارم شهریور_ در نشست با فعالان حوزه گردشگری سلامت استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری در سلیمانیه عراق، افزود: با توجه به اینکه ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های کرمانشاه، کردستان و همدان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلیمانیه عراق حضور دارند، محور گردشگری غرب در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

وی افزود: حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلیمانیه یک فرصت بسیار خوب برای معرفی استان کرمانشاه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی یکی از ظرفیت‌های مناسبی است که برای تبلیغات گردشگری، معرفی توانمندی‌های استان، رایزنی‌های بین‌المللی و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری است. همچنین در این نمایشگاه بسته معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در کلیپ‌های تصویری تهیه شده و به نمایش گذاشته می‌شود.

فرمانی اضافه کرد: حوزه مراکز اقامتی استان به شکل ویژه در این نمایشگاه مشارکت خواهد داشت تا امکانات اسکان استان معرفی شود.

وی ادامه داد: از ظرفیت دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری برای معرفی هرچه بیشتر استان استفاده می‌شود و با توجه به اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های کرمانشاه، کردستان و همدان به شکل مشترک در این نمایشگاه حضور دارند، بحث معرفی محور گردشگری غرب کشور در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: یکی از حوزه‌هایی که امکان حضور فعال در این نمایشگاه را دارد، حوزه گردشگری سلامت استان است که می‌تواند به شکل ویژه حضور پر رنگی داشته باشد.

فرمانی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه پیگیری گردشگری سلامت به دانشگاه واگذار شده است، افزود: در کرمانشاه می‌توان با استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم‌پزشکی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت را در آینده نزدیک برگزار کرد.

نظر شما