شناسهٔ خبر: 68649503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اژه‌ای:

استعمارگران، با تفرقه‌افکنی کشورهای مسلمان‌ را تقسیم کردند/ شکل‌گیری جنایات اسرائیل بخاطر تفرقه میان کشورهای اسلامی است

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، پیام رئیس قوه قضائیه برای همایش وحدت اقوام، ادیان و مذاهب را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب صبح امروز ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۳ به‌همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در ارومیه و با شعار "فلسطین محور وحدت آزادگان جهان" برگزار شد.

حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده در بخشی از این همایش به قرائت پیام رئیس قوه قضاییه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای برای این همایش پرداخت که در ادامه مشروح این پیام آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

:وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَکُنتُم عَلیٰ شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَکُم مِنها ۗ کَذٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَهتَدونَ" سوره آل عمران آیه ۱۰۳

میلاد مسعود پیامبر عظیم‌الشأن اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم و حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام را تبریک عرض می‌کنم.

در دورانی که بشریت در جهالت، تاریکی و گمراهی به سر می‌برد خداوند تبارک‌وتعالی پیامبر رحمت را برای هدایت بشر مبعوث فرمود و آن حضرت حول کلمه توحید و وحدت با رنج و تحمل مشقات فراوان دل‌ها را به هم نزدیک کرد و با بت‌پرستان و دشمنان مبارزه نمود و به اسلام و مسلمین عزت و کرامت بخشید.

خداوند می‌فرماید: "لَقَدۡ جَآءَکُمۡ رَسُولࣱ مِّنۡ أَنفُسِکُمۡ عَزِیزٌ عَلَیۡهِ مَا عَنِتُّمۡ حَرِیصٌ عَلَیۡکُم بِٱلۡمُؤۡمِنِینَ رَءُوفࣱ رَّحِیمࣱ" (سوره توبه آیه ۱۲۸) برای او رنج‌هایش دردآور است سخت است شما که رنج می‌کشید پیغمبر از رنج شما رنج می‌کشد این مسئله مخصوص مسلمانان معاصر پیامبر گرامی نیست و خطاب به عموم مؤمنین در طول تاریخ است.

منطقه ما خاورمیانه یکی از حساس‌ترین و غنی‌ترین مناطق دنیا است و از دیرزمان کشورهای استعمارگر به منابع و ثروت‌های عظیم این منطقه چشم طمع دوخت و جهت تسلط و حکم فرمانی بر آن نقشه کشیده‌اند، به همین منظور در یک قرن اخیر با ایجاد اختلاف و افتراق به تقسیم کشورهای مسلمان پرداخته و رژیم جعلی صهیونیستی که یک رژیم فاسد، قاتل و بی‌رحم است را در فلسطین مستقر نمودند.

این غده سرطانی در طول دهه‌های گذشته جنایات بی‌شماری را علیه فلسطینیان منطقه مرتکب شده و اوج آن کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان غزه در یک سال گذشته می‌باشد.

شکل‌گیری این رژیم کودک‌کش و جنایت آن رخ نداده مگر به سبب وجود تفرقه میان کشورهای اسلامی و مسلمانان، ازاین‌رو امروزه بیش از هر زمان دیگری اهمیت وحدت بین مسلمین معنا پیدا می‌کند و بلاشک وحدت کشورهای اسلامی و مسلمان موجب نارضایتی استکبار خواهد بود.

اختلاف و تنازع موجب سستی و فشل شدن ما خواهد بود چنانچه خداوند می‌فرماید: وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ "سوره انفال آیه ۴۶" و فرمایش حضرت علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام در خطبه قاصعه می‌فرماید " قد خلع الله عنهم لباس کرامته و سلبهم غضارة نعمته" ببینید گذشتگان آن وقتی که با هم بودند چه عزتی پیدا کردند اما وقتی از یکپارچگی خارج شدند.

بنابراین همه مسلمانان امت اسلامی و کشورهای اسلامی با وحدت و اتحاد می‌توانیم عزت و عظمت خویش را رقم زده و با استعانت از روح مطهر نبی اکرم به‌دور از اختلافات زبانی مذهبی و جغرافیایی بر شر دشمن فائق آییم.

در پایان از همه دست‌اندرکاران این همایش و حضار محترم صمیمانه تشکر نموده و آرزوی موفقیت دارم.

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

غلامحسین محسنی اژیه رئیس قوه قضائیه.

نظر شما