شناسهٔ خبر: 68649311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر دادگستری:

دولت چهاردهم به مسئله وحدت تاکید دارد

المیرا عسگری زاده

وزیر دادگستری با بیان اینکه دولت چهاردهم بیش از گذشته موضوع وحدت را مورد توجه قرار داده است، گفت: دولت چهاردهم به مسئله وحدت تاکید دارد و درصدد است همه امکانات در اختیار همه آحاد مردم باشد.

صاحب‌خبر -

امیرحسین رحیمی ۲۴ شهریور ماه در سومین نشست بین المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب که در سالن اجتماعات مجتمع امام علی(ع) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه آذربایجان‌غربی نماد همزیستی اقوام، مذاهب و ادیان است، افزود: موضوع وحدت جایگاه مهمی در ایجاد امنیت جامعه دارد مخصوصاً در جهان امروز که نسل کشی و جنگ بیداد می‌کند و امروز دنیا به این وحدت بیش از گذشته نیاز دارد. 

وی با بیان اینکه منظور از وحدت هضم شدن ادیان و مذاهب در یکدیگر نیست، اظهارکرد: منظور از وحدت این است که ادیان و مذاهب با حفظ اعتقادات خود در کنار هم برای حفظ وحدت، مسالمت آمیز زندگی کنند. 

وزیر دادگستری با بیان اینکه برای رسیدن به وحدت، نیازمند عناصری هستیم که مهره‌های متفرق را همانند تسبیح کنار هم جمع کند، افزود: در بین مذاهب و ادیان الهی مشترکات زیادی داریم و اعتقاد به توحید، ریسمان وحدت است؛ در مذاهب اسلامی بین شیعه و سنی علاوه بر توحید، قرآن، وجود پیامبر اسلام و احترام به اهل بیت به عنوان مشترکات مورد توجه است. 

رحیمی گفت: ایران به شکلی ویژه اقیانوسی از اقوام، ادیان و مذاهب مختلف است که مردم آن قرنها به شکل مسالمت آمیز کنار هم زندگی کردند که وجود فرهنگ غنی ایرانی موجب شود این وحدت ایجاد و حفظ شود.

وی با بیان اینکه کمتر کشوری پیدا می شود که از تنوع قومی، مذهبی برخوردار باشد و ارومیه این تنوع را دارد، گفت: مردم ایران شرافتمندانه کنار هم زندگی می کنند و باید مراقبت شود این وحدت و زندگی مسالمت آمیز خدشه دار نشود. 

رحیمی با بیان اینکه در قانون اساسی ایران به وحدت و الزامات آن توجه شده است، تصریح کرد: در برخی از کشورها اختلافات قومی و مذهبی موجب فجایع شده اما در ایران با وجود اعتقاد به ادیان، مذاهب و وجود قومینهای مختلف این مشکلات وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید حرمت اقوام، مذاهب و ادیان شکسته شود، گفت: دشمنان ایران از اینکه مردم کنار هم زندگی می‌کند ناراحت هستند و در تلاشتند اختلاف ایجاد کنند لذا باید هوشمندانه عمل کنیم. 

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه در تلاشیم در قوه قضایی امنیت قضایی را ارتقا دهیم، افزود: تفاوتی بین پیروان اقوام، ادیان و مذاهب در دریافت خدمات در جمهوری اسلامی وجود ندارد و دستگاه قضایی نیز متعلق به همه است. 

رحیمی با بیان اینکه امروز فلسطین و مردم غزه، محور وحدت همه باید باشند، افزود: محکوم کردن رژیم صهیونیستی باید محور وحدت تمام آزادی خواهان و همه مردم جهان باشد تا مقابل جنایات این رژیم گرفته شود و این رژیم کودک کش مجازات شود. 

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از یادمان "ارومیه، دروازه وحدت امت اسلام" رونمایی شد و از خانواده چند شهید اهل شیعه، اهل سنت و شهید مسیحی تجلیل شد. 

انتهای پیام

نظر شما