شناسهٔ خبر: 68648844 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیش از ۲۵ صنعت بزرگ استان و بیش از ۱۰۰ صنعت بزرگ کشور قرارداد همکاری دارد

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گزارشی از عملکرد، دستاوردها و افتخارات دانشگاه در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و ... از سال ۱۴۰۱ تاکنون ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بهرام عزیزالله گنجی در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان گزارشی از عملکرد، دستاوردها و افتخارات دانشگاه در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و ... از سال 1401 تاکنون پرداخت.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نخست فعالیت‌های عمرانی دانشگاه که شامل عملیات ساخت، تجهیز و تکمیل سالن ورزشی، عملیات بازسازی ساختمان معاونت آموزشی، تکمیل عملیات ساختمانی و تعمیرات اساسی بلوک ۱ خوابگاه شهید امینیان، تعمیرات اساسی ساختمان کلاس‌های دانشکده برق و دانشکده مکانیک، طراحی سازه و شروع عملیات عمرانی طبقه چهارم خوابگاه دختران (ریحانه)، عملیات تکمیل و تجهیز ساختمان معاونت پژوهشی و کتابخانه جدید دانشگاه ( ساختمان شهید سلیمانی)، تکمیل عملیات ساختمانی و تاسیساتی ساختمان جدید دانشکده مهندسی برق، خرید و نصب سیستم سرمایش VRF خوابگاه دانشجویان، عملیات تعمیر و تجهیز مرکز نوآوری دانشگاه، تجهیز تالار افتخارات دانشگاه، خرید و تجهیز لوازم خوابگاه و تجهیز لوازم سلف سرویس، خرید میز و صندلی سلف سرویس دانشجویان، خرید و تجهیز میز و صندلی‌های سالن مطالعه کتابخانه دانشجویان و ... می‌شود را برشمرد.

وی ضمن اشاره به برگزاری دو رویداد بین‌المللی راینوکاپ و بینوکاپ در دانشگاه گفت: در این رویدادها از ظرفیت و پتانسیل عظیم دانشجویی بهره‌مند شدیم و برای اوقات فراغت دانشجویان برنامه‌های دقیق و هدفمندی در نظر گرفته شد. رویدادها با موفقیت انجام شد و در نهایت موجب کسب تجربه و مهارت‌آموزی و تمرین کار گروهی برای دانشجویان نیز شد.

 گنجی به فعالیت‌های حوزه معاونت پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت رشد چشمگیر پیدا کرد. هم‌اکنون دانشگاه با بیش از 25 صنعت بزرگ استان و بیش از 100 صنعت بزرگ کشور قرارداد همکاری دارد و اکنون بیش از 50 پروژه صنعتی در دانشگاه توسط اساتید و دانشجویان در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همچنین به تعداد مقالات دانشگاه از سال 1399 تا 1403 برگرفته از سایت Scopus اشاره کرد که تعداد مقالات از سال 1399 تا 1403 به شرح ذیل است: در سال 1399 ، 720 مقاله، سال 1400، 665 مقاله، سال 1401، 648 مقاله، سال 1402 ، 718 مقاله و سال 1403تاکنون 478 مقاله بوده است.

وی تاکید کرد: برای ارتقای رنکینگ دانشگاه، کمیته رنکینگ شکل رفت و اقداماتی از قبیل آسیب‌شناسی، پرداخت 25 درصد گرنت، افزایش پاداش مقالات، اجرای پایه‌های تشویقی، افزایش میزان گرنت، اجرای جهش علمی 15 درصد صورت گرفت و معمولا در ارزیابی‌ها، دانشگاه‌ها بر اساس عملکرد و فعالیت‌های حدود دو سال قبل سنجیده می‌شوند.

 گنجی همچنین به رشد درآمد اختصاصی دانشگاه از اسفند 1400 تا کنون اشاره کرد و اظهار داشت: درآمد اختصاصی دانشگاه در سال 1400، 14 میلیارد تومان، سال 1401، 27.5 میلیارد تومان، سال 1402، 47.5 میلیارد تومان و برای سال 1403 حدود 70 میلیارد تومان (پیش‌بینی) شد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن اشاره به فعالیت‌های حوزه معاونت آموزشی و بین‌الملل دانشگاه از جمله جذب دانشجویان بورسیه فرهنگیان، سایپا و واحدهای صنعتی، جذب بیش از ۱۵ عضو هیئت علمی جدید در فراخوان‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، اعطای بیش از ۲۴۰ پایه تشویقی به اعضای هیئت علمی واجد شرایط و... از افزایش جذب دانشجویان بین‌الملل از تعداد 130 نفر در سال 1400 به 350 نفر در سال 1403 خبر داد که از کشورهای افغانستان، عراق، یمن و سوریه هستند.

گنجی در پایان ضمن اشاره به فعالیتهای فرهنگی از جمله برگزاری جشن‌های مختلف، اردوی راهیان نور، کرسی‌های آزاد اندیشی و ... به افتخارات و دستاوردهای دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد که انتخاب دانشگاه به عنوان ششمین دانشگاه برتر جهان بر اساس نظام رتبه‌بندی تایمز، کسب جایگاه نخست دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی موضوعی موسسه بین‌المللی شانگهای سال ۲۰۲۲، کسب جایگاه نخست دانشگاه‌های صنعتی کشور در رتبه‌بندی جهانی گرین متریک ۲۰۲۲ در دو شاخص "محیط و زیرساخت" و "مدیریت پسماند، کسب رتبه اول کیفیت پژوهش در میان دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۴ و انتخاب دانشگاه به عنوان محور علوم شناختی در کل کشور در سال 1403 نمونه‌ای از این دستاوردهاست. 

گفتنی است، این نشست با بیان نظرات و پیشنهادات خبرنگاران و پرسش و پاسخ به پایان رسید.

نظر شما