شناسهٔ خبر: 68647490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فیدان: راهکار تشکیل دو دولت فرصت تاریخی برای اسرائیل است

زینب غلامی

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد به رسمیت شناختن فلسطین از سوی کشورهای اروپایی امید به تحقق عدالت را بیشتر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه گفت که نشستی را در مادرید با اعضای گروه تماس اسلامی عربی و با نظارت خوزه مانوئل آلبارس، وزیر خارجه اسپانیا و مشارکت نمایندگان اسپانیا، اسلوونی، نروژ، ایرلند و اتحادیه اروپا برگزار کرد.

وی افزود: طی دیدارهایمان در مادرید با پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا دیدار کردیم و شاهد این بودیم که حمایت از راهکار تشکیل دو دولت برای حل نزاع فلسطین و اسرائیل رو به افزایش است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، فیدان گفت: اینکه کشورهای اروپایی بیشتری فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند و آمادگی تعدادی از کشورها برای پیوستن به پرونده نسل کشی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری امید را به ما برای تحقق عدالت می‌دهد.

وی افزود: وادار نکردن اسرائیل به پرداخت بهای جنایت‌هایش و حمایت مطلق آمریکا از آن منجر به فروپاشی نظام جهانی شده است و کشورهای غربی درحال پی بردن به این مسئله هستند. دوره‌ای که افکار عمومی جهانی در آن به پرونده فلسطین از دیدگاه اسرائیل و حامیانش می‌نگریست به پایان رسیده است. راهکار دو دولت فرصت تاریخی برای اسرائیل است و امیدواریم قبل از اینکه زمان از دست بروند آن را غنیمت بشمرد.

گروه مشترک تماس وزارتی درباره مسئله فلسطین ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ با تصمیم سران عربی اسلامی در ریاض تشکیل شد و شامل ترکیه، فلسطین، اردن، قطر، عربستان، مصر، اندونزی، نیجریه و دبیرکل‌های سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب است.

انتهای پیام

نظر شما