شناسهٔ خبر: 68642811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

جزئیات نامه مهم و جدید ایران به سازمان ملل

جزئیات نامه مهم و جدید ایران به سازمان ملل

ایران از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد تا اقدام تروریستی نفرت‌انگیز جیش‌العدل در میرجاوه را به‌شدت محکوم و در راستای تعهد قاطع خود به مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و مظاهر آن، اقدامات مقتضی را اتخاذ کند.

صاحب‌خبر -

ایسنا: ایران از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد تا اقدام تروریستی نفرت‌انگیز جیش‌العدل در میرجاوه را به‌شدت محکوم و در راستای تعهد قاطع خود به مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و مظاهر آن، اقدامات مقتضی را اتخاذ کند.

جزئیات نامه مهم و جدید ایران به سازمان ملل

«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت در خصوص حمله تروریستی میرجاوه، گفت: نامه حاضر در پی حمله تروریستی، وحشیانه و بزدلانه علیه جمهوری اسلامی ایران توسط گروه تروریستی شناخته‌ شده "جیش‌العدل" تقدیم می‌گردد.

در این نامه آمده است: در ساعات پایانی ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴، این گروه تروریستی که تحت حمایت خارجی قرار داشته، با داعش خراسان (ISIL-K) مرتبط و از سال ۲۰۱۲ به دلیل فعالیت‌های خشونت‌آمیز خود بدنام است، حمله‌ای سبُعانه در شهر مرزی میرجاوه واقع در استان سیستان و بلوچستان انجام داد.

ایروانی گفته است: عناصر مسلح وابسته به جیش‌العدل، خودروی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در یک پمپ بنزین در میرجاوه، هنگامی که مرزبانان و افسران در حال سوخت‌گیری بودند، هدف قرار دادند. این اقدام شنیع به شهادت سه تن از نیروهای انتظامی به نام‌های ستوان "محمد امین ناروئی"، سرباز "پارسا سوزنی" و سرباز "امیر ابراهیم‌زاده" منجر شد و یک غیرنظامی نیز مجروح گردید. اندکی بعد، جیش‌العدل مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

نماینده کشورمان اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران به‌شدت این اقدام تروریستی، جنایتکارانه و نفرت‌انگیز را محکوم کرده و بر تعهد راسخ خود برای اطمینان از سپرده شدن عاملان به دست عدالت تأکید می‌ورزد. با توجه به سابقه مستمر خشونت و اقدامات تروریستی جیش‌العدل، گروهی تروریستی تحت حمایت خارجی و مرتبط با داعش خراسان (ISIL-K)، علیه غیرنظامیان بی‌گناه ایرانی و نیروهای انتظامی، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌نماید تا این اقدام تروریستی نفرت‌انگیز را به‌شدت محکوم کرده و در راستای تعهد قاطع خود به مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و مظاهر آن، همان‌گونه که در بیانیه مطبوعاتی مورخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ (SC/15534) نشان داده شده است، اقدامات مقتضی را اتخاذ نماید.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران که مستقیماً از عواقب فاجعه‌بار این حادثه متأثر شده است، در تعهد اخلال‌ناپذیر خود برای پیشگامی در مبارزه با این بلایا، پایدار می‌ماند. جمهوری اسلامی ایران مصمم است از مردم شریف و نجیب خود حفاظت نموده و امنیت کشورهای همسایه را از خطرات ناشی از چنین گروه‌های تروریستی بدخواه تضمین نماید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما