شناسهٔ خبر: 68640004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجتماع مردمی بیعت با امام عصر (عج) در بیرجند برگزار شد

بیرجند - ایرنا - اجتماع مردمی عید بیعت با امام عصر (عج) همزمان با نهم ربیع الاول در میدان ابوذر شهر بیرجند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جشن عید بیعت به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) با حضور قشرهای مختلف مردم از ساعت ۱۶ روز جمعه در میدان ابوذر جنب درمانگاه شهدا آغاز شد و با مدیحه سرایی، اجرای گروه سرود و سخنرانی همراه بود.

سرود مهدی یاران نیز در میدان ابوذر بیرجند طنین انداز و این اجتماع مردمی از شبکه استانی خاوران به طور زنده پخش شد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در این آیین گفت: یکی از سوالاتی که ذهن خیلی از مردم به خصوص جوانان را درگیر کرده این است که حضرت مهدی (ع) چگونه عالم را فتح و قلب‌ها را جذب می‌کند؟ به گفته امام صادق (ع) زمانیکه مهدی ظهور کند تصور نکنید صرفا مسلمانان و شیعیان به سراغ وی می‌آیند بلکه فوج‌فوج از جوانان بت‌پرست، مسیحی، بودایی، مادی‌گرا و سایر به این جبهه ملحق می‌شوند.

حجت‌الاسلام مجتبی شیدایی افزود: تمدن غرب ادعا کرد که من نسخه‌ای برای زندگی آورده‌ام که در آن آزادی، رفاه، امنیت، سلامت و عدالت همه کنار هم هست و مردم را با این ارزش‌ها به همراهی و همدلی فرا می‌خوانند.

وی گفت: در روایات آمده که قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) خدای متعال یک ظرفیت وسیعی را ایجاد می‌کند تا مکتب‌ها و کسانی که ادعا دارند به میدان بیایند و مردم از نزدیک کاستی‌ها، ضعف‌ها و مشکلات را ببینند.

مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: در آستانه ظهور اکثریت قاطع مردم دنیا از حکومت‌ها و مکتب‌های خودشان ناامید هستند چون مکتب‌ها آنها را از خدا جدا کرده و فکر آنها را خسته و آلوده کرده است.

اجتماع مردمی بیعت با امام عصر (عج) در بیرجند برگزار شد

وی افزود: در آستانه ظهور یک احساس ناامیدی در جهان شکل گرفته و البته جمع کمی معتقد و امیدوار به ظهور حضرت مهدی هستند؛ در این زمان وقتی آن حضرت ظهور کند، جوانانی که سراب‌های مکتب‌های غربی را لمس کرده‌اند یا به گونه‌ای زخم‌خورده تفکر مادی هستند دلداده حضرت می‌شوند و به چشمه حیات بقیه‌الله الاعظم می‌رسند.

حجت‌الاسلام شیدایی گفت: امروز مردم مظلوم غزه را می‌بینیم و اینکه هر روز مادری در دستانش بدن کودک سه چهار ساله آغشته به خون را با چشمان گریان در دست دارد و می‌گوید مردم جهان چرا به ما کمک نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: این ندا وجدان انسان‌ها را خطاب قرار داده و وجدان جوان مسیحی در دل آمریکا را بیدار می‌کند در حالیکه مسئولان دانشگاه‌های آمریکا دانشجویان را تهدید به توقف ادامه تحصیل می‌کنند اما جوان آمریکایی به در جبهه حق قرار گرفته است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خطاب حضرت مهدی (عج) وجدان و فطرت انسان‌هاست، گفت: حضرت مهدی همان گمشده انسان‌هاست که وقتی ظهور کند، اکثریت توده‌های مردم به استقبال او می‌روند.

حجت‌الاسلام شیدایی با تاکید بر اینکه باید از تشکیل جبهه حق و باطل در دوران غیبت مراقبت کنیم، گفت: یکی از مسائلی که ذهن برخی از جوانان را مشغول کرده، عمر حضرت مهدی (عج) است.

اجتماع مردمی بیعت با امام عصر (عج) در بیرجند برگزار شد

وی افزود: در حالی برخی افراد به عمر آن حضرت و طولانی بودن آن ایراد می‌گیرند که در قرآن معجزات زیادی از جمله تبدیل شدن عصای حضرت موسی به اژدها برای نابودن کردن فرعون آمده است؛ حضرت مهدی نیز قرار است تمام فرعونیان عالم را قلع و قمع کند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: برخی از علمای سایر فرقه‌ها به شیعیان ایراد می‌گیرند که چرا به عمر فردی که این قدر طولانی باشد اعتقاد دارند؛ در حالیکه معجزه در زندگی پیامبران الهی در سرتاسر قرآن به شکل‌های مختلف منعکس شده است.

وی بیان کرد: حول محور مهدویت نیز اگر طلای ناب هست طلای تقلبی هم وجود دارد؛ پس افرادی هم ادعای دروغین درباره مهدویت می‌کنند لذا اگر مهدویت حق نبود در طول تاریخ این میزان افراد در پوشش او از مردم سوء استفاده و بهره غلط نمی‌گرفتند.

به گزارش ایرنا در حاشیه این آیین ۶ موکب شامل ۲ موکب پذیرایی، یک موکب رسانه، یک موکب فرهنگی و ۲ موکب ویژه کودکان و نوجوانان برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان فعالیت کرد.

در این موکب‌ها برنامه‌هایی از جمله قصه گویی و روایت در مورد امام زمان، نقاشی، موضوعات فرهنگی و تخصصی مهدویت، موضوعات سیاسی در مورد رژیم صهیونیستی و جنگ غزه ارائه شد.

نظر شما