شناسهٔ خبر: 68639714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

عارف: اقدامات امنیتی تا مجازات تروریست‌های میرجاوه پیگیری شود

خبرگزاری فارس

معاون اول رئیس‌جمهور در گفتگو‌های تلفنی جداگانه با وزیر کشور و استاندار سیستان و بلوچستان، آخرین وضعیت حادثه تروریستی میرجاوه را جویا شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز (جمعه) در گفتگو‌های تلفنی جداگانه با اسکندر مؤمنی وزیر کشور و محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، ضمن تسلیت به خانواده شهدای شجاع و مخلص فراجا، وضعیت امنیت منطقه را جویا و بر بررسی همه‌جانبه ابعاد این حادثه تروریستی تأکید کرد.

عارف همچنین بر ضرورت پیشگیری از تکرار وقوع این‌گونه حوادث تروریستی با تقویت مرز‌های کشور و ایجاد آرامش روانی در میان مردم شریف استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم رسیدگی به خانواده شهدای مرزبان تأکید کرد و به وزیر کشور گفت: با بسیج همه امکانات انتظامی_تأمینی عوامل این حادثه هرچه سریع‌تر دستگیر و مجازات شوند. 

عارف همچنین تأکید کرد: تا بازداشت و مجازات عاملان این جنایت تروریستی پیگیری‌ها از سوی وزارت کشور ادامه یابد و با هماهنگی با وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و ستاد کل نیرو‌های مسلح راه تکرار بر این جنایات کور و غیرانسانی بسته شود. 

همچنین اسکندر مؤمنی وزیر کشور و محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در این گفتگو‌های تلفنی گزارشی از نحوه وقوع حادثه و چگونگی شهادت سه نیروی خدوم مرزبانی فراجا ارائه کردند.

براساس این گزارش، شامگاه گذشته (پنجشنبه، ۲۲ شهریور) در یک اقدام ناجوانمردانه سرنشینان خودروی سواری پژوپارس سفید رنگ به طرف خودروی هنگ مرزی میرجاوه تیراندازی کرد، در این اقدام تروریستی ۳ نفر از پرسنل مرزبانی به شهادت رسیده و یک شهروند زخمی شدند. این اتفاق در داخل شهر و در کنار یک پمپ بنزین رخ‌داده است.

به گفته شمس‌آبادی دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان در این حادثه امیر ابراهیم‌زاده، پارسا سوزنی و محمدامین نارویی به شهادت رسیدند.

گروهک تروریستی جیش‌العدل با انتشار بیانیه‌ای، حادثه تروریستی میرجاوه که در اثر آن سه نیروی هنگ مرزی به شهادت رسیدند و یک شهروند نیز به‌شدت آسیب دید را بر عهده گرفت.

نظر شما