شناسهٔ خبر: 68637854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

رئیس جمهور در اولین فرصت نظام هماهنگی حقوق را اعلام کنند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: جناب آقای رئیس جمهور! لطفاً در اولین فرصت نظام هماهنگی حقوق را اعلام نمایید بعضی از شرکت‌ها سه برابر یک قاضی و معلم حقوق می‌گیرند در حالی که از جهت کاری قطعاً به پای معلم و قاضی نمی‌رسند تبعیض باورها را ویران و امیدها را به یاس مبدل می‌نماید با این کار قطعاً شان شما به طور مضاعف بالا خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید حسن عاملی ۲۳ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد ضمن گرامی داشت هفته وحدت اظهار کرد: در آستانه هفته وحدت هستیم ماجرای غزه ثابت کرد که اهل سنت در دنیا هنگام گرفتار شدن هیچ ناصر و پناهی جز شیعه ندارند دولت‌های سنی حاضر به اقدام عملی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین نشدند ای کاش ابن تیمیه حاضر می‌شد و همچنین شیوخ سلفیه که می‌گویند شیعه همیشه از پشت به امت خنجر زده است ای کاش می‌آمدند و تماشا می‌کردند که چه کسی از پشت به امت خنجر زده است. جای تاسف است که سلفی ها الان هم حرف ابن تیمیه را تکرار می کنند.

وی افزود: دشمن میلیاردها دلار پول خرج کرده بود تا بین شیعه و سنی در دنیا اختلاف درست کنند ولی ماجرای غزه همه آن تلاش‌ها را باطل کرد حزب الله بیش از چهارصد شهید تا حال تقدیم کرده است و این نشان می‌دهد که موالیان اهل بیت(علیهم السلام) جز مصالح کلان امت به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

آیت الله عاملی ادامه داد: این مساله را اهل سنت ایران کاملاً متوجه هستند و لذا از این به بعد دیگر نعره‌های اختلاف افکن، مجال و منفذ ورودی برای ایجاد اختلاف پیدا نخواهند کرد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: یکی از علماء بزرگ مغرب عربی به نام احمد ریسونی که از بزرگان اهل سنت است و قبلاً رئیس اتحادیه جهانی علماء اسلام بود اظهار می کند که شیعه در مسیر کمک به فلسطین فداکاری های بسیار بزرگی انجام داده است اما اهل سنت (کنایه از دولت های اهل سنت) هیچ کمکی نکردند شیعیان از برجسته ترین کمک کنندگان مقاومت فلسطین هستند آنها با جان و مال و سلاح کاری کردند که اهل سنت آن کار را انجام ندادند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها خاطر نشان کرد: جناب آقای رئیس جمهور! در دوران تبلیغات ریاست جمهوری و بعد از آن فصل مشبعی از حسن عدالت و ضرورت عدالت صحبت کرده‌اید و بجا و شایسته به این موضوع وارد شده‌اید همت شما را تحسین می‌کنیم و افتخار می کنیم که رئیس جمهوری داریم که به موضوع عدالت این قدر حساس است.

وی ادامه داد: برای اینکه این ایده در مرحله لفظ نماند و معلوم شود که شما هر چه می گویید با تمام توان آن را پیگیری می کنید لطفاً در اولین فرصت نظام هماهنگی حقوق را اعلام نمایید بعضی از شرکت‌ها سه برابر یک قاضی و معلم حقوق می‌گیرند در حالی که از جهت کاری قطعاً به پای معلم و قاضی نمی‌رسند تبعیض باورها را ویران و جمال یک حکومت را مشوه و امید ها را به یاس مبدل می‌نماید با این کار قطعاً شان شما به طور مضاعف بالا خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین ضمن اشاره به آغاز کار منطقه آزاد بیله سوار تصریح کرد: این هفته طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت و مصلحت سنجی خود دولت، بیله سوار به عنوان منطقه آزاد شروع به کار کرد از نمایندگان و از مدیریت ارشد استان و ریاست سازمان مناطق آزاد کشور می‌خواهیم در اسرع وقت الحاق گرمی، مشکین شهر و نمین را در اولویت اول کاری خود قرار دهند مساحت آزاد تجاری هر چهار را جمع کنید یک بیستم ماکو، جلفا و انزلی نمی‌شود اما برکات آن در حد وسیع، ظهور و  باعث رفع فقر و ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود و مسئولین مربوط در این خصوص از توان بنده استفاده کنند، اینجانب از هیچ تلاشی در این باب مضایقه نخواهم کرد.

انتهای پیام

نظر شما