شناسهٔ خبر: 68637817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر: ادعای اتحادیه اروپا در خصوص موضع برجامی ایران واقعیت ندارد

بوشهر_ایرنا_ امام جمعه بوشهر گفت:بیانیه جدید اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته‌ای ایران از موضع برجامی ایران فاصله داشته و به دور از واقعیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوشهر اظهار کرد: ایران در بازرسی آژانس بین‌المللی از برنامه‌های هسته‌ای کشورمان هیچگاه مانع نشده و بارها نیز بیان شده که به دنبال استفاده نظامی از انرژی اتمی نیست.

وی بیان کرد: به طور قطع و یقین تمام تلاش ایران در عرصه هسته‌ای، صلح‌آمیز و فراتر از برجام عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در تعهد برجامی، آمریکا از این توافق خارج شده و کشورهای اروپایی نیز به تعهدات خود عمل نکردند و در برخورد با رژیم اشغالگر قدس که دارای کلاهک هسته‌ای است هیچ برخوردی نداشتند.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: بارها از سوی مقام معظم رهبری و روسای جمهور بیان شده که ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و همیشه برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فضا برای بازدید و بازرسی آماده است.

وی اظهار کرد: تمام دانشمندان هسته‌ای جهان بر این معنا اشراف دارند که مشکل برای مدیریت عدالت محور جهان غربی‌ها هستند که در برخورد با ایران واکنش مغرضانه در پیش گرفتته اند.

صفایی بوشهری افزود: آمریکا و اتحادیه اروپا دنبال این هستند تا دانش هسته‌ای و رشد علمی و فناوری در ایران متوقف و در عرصه دانش‌های نو پیدا محتاج سایر کشورها شود.

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

امام جمعه بوشهر: برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت در خارج از استان بوشهر پذیرفتنی نیست

خطیب نماز جمعه بوشهر اضافه کرد: بر اساس وعده الهی آینده جهان از آن اسلام با امامت مهدی آل محمد (ص) خواهد بود.

صفایی بوشهری با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه عنوان کرد: دولت چهاردهم باید موضوع اقتصاد و معیشت مردم و حل مشکلات گرانی و تورم در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و با تلاش و کوشش برای بهبود این وضعیت تلاش کند.

وی با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) اهمیت وحدت و انسجام در سطوح مختلف اجتماع را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: وحدت در همه سطوح جامعه از خانواده‌ها تا درون اجتماع سبب ایجاد قدرت و افزایش توان می‌شود.

صفایی بوشهری تاکید کرد: سهم استخدام جوانان استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی باید به طور ویژه دیده شود.

نظر شما