شناسهٔ خبر: 68637149 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

نیمار از لیست مسابقات داخلی الهلال خط خورد

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: با اعلام روزنامه عربستانی، الهلال قصد دارد تا نقل و انتقالات زمستانی، از نیمار فقط در بازی‌های لیگ نخبگان استفاده کند.به گزارش "ورزش سه"، مطابق قوانین لیگ عربستان، هر باشگاهی قادر خواهد بود تا نام هشت بازیکن خارجی بزرگسال را در لیست خود ثبت کند. علاوه بر این، باشگاه‌ها می‌توانند دو بازیکن خارجی متولد 2003 به بعد را نیز جذب کنند تا جمع بازیکنان خارجی هر تیم نهایتاً به عدد 10 برسد.

به طور کلی، هر تیم می‌تواند از سهمیه 8+2 استفاده کند اما در روز مسابقه، باید تنها نام هشت بازیکن را وارد لیست بازی کند. در مقطع فعلی، الهلال 9 بازیکن خارجی بزرگسال و یک بازیکن خارجی متولد 2003 به بعد دارد که ابتدا باید یکی از بازیکنان بزرگسال را از لیست کلی کنار بگذارد (چون ماکزیمم سهمیه خارجی هشت بازیکن بزرگسال است) و در آن صورت، تعداد کل خارجی‌های این تیم به 8+1 می‌رسد که در روز مسابقه نیز باید یک نفر دیگر از فهرست آن بازی خط بخورد.

در همین خصوص، روزنامه الریاضیة عربستان به نقل از منابع خاص خود نوشته است که به‌کارگیری مجدد رنان لودی، مدافع چپ برزیلی تیم الهلال، از سوی ژرژ ژسوس سرمربی پرتغالی این تیم در مسابقات لیگ روشن، به غیبت یکی از هشت بازیکن خارجی دیگر تیم بستگی دارد چرا که ژسوس برای هشت بازیکن خارجی که در روز بازی وارد لیست خواهند شد، نظری روی لودی ندارد.


طبق گفته این منابع، ژسوس تصمیم گرفته تا در صورتی که تمام بازیکنان خارجی آماده باشند، لودی را در انتهای فهرست بازیکنان خارجی خود قرار دهد. فهرست محلی الهلال در لیگ روشن شامل ۲۵ بازیکن است که ۹ بازیکن خارجی، از جمله مارکوس لئوناردو برزیلی، بازیکن متولد ۲۰۰۳ را در بر می‌گیرد.

منابع "الریاضیه" در تاریخ ۸ سپتامبر اشاره کرده بودند که ژرژ ژسوس قصد دارد نیمار ستاره برزیلی را در فهرست تیم الهلال برای شرکت در لیگ نخبگان قرار دهد، در حالی که رنان لودی را تنها در فهرست لیگ روشن و همچنین مسابقات قاره‌ای ثبت کند.

بدین ترتیب نیمار تا نقل و انتقالات زمستانی قادر به همراهی الهلال در مسابقات لیگ حرفه‌ای نیست و تنها در بازی‌های لیگ نخبگان می‌تواند برای تیمش به میدان برود. البته که گفته می‌شود این بازیکن از نوامبر (یک ماه و نیم دیگر) قادر به حضور در میادین خواهد بود و تا نقل و انتقالات ژانویه، نام او از لیست مسابقات داخلی حذف می‌شود.

الهلال اخیراً ژوائو کانسلو، بازیکن پرتغالی و تازه‌وارد خود را به‌جای مایکل دلگادو برزیلی، که در تابستان گذشته از تیم جدا شد، ثبت کرده است. بر اساس اظهارات همان منابع، احتمال دارد ژوآو کانسلو پرتغالی و مارکوس لئوناردو برزیلی اولین بازی رسمی خود را با تیم در برابر تیم ریاض انجام دهند.

همچنین ممکن است مالکوم به ترکیب اصلی بازگردد، چرا که او پس از بهبودی از مصدومیتی که او را از حضور در دو هفته اول محروم کرده بود، آماده بازی است. به همین دلیل، احتمال غیاب لودی از مسابقات هفته سوم لیگ روشن که روز شنبه برگزار می‌شود، بسیار زیاد است.در حال حاضر الهلال با ۶ امتیاز از دو پیروزی مقابل الأخدود و ضمک در دو هفته اول، در صدر جدول لیگ روشن قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما