شناسهٔ خبر: 68633468 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

پاشازاده: تاکتیک قلعه‌نویی «تماشاگرپسند» نیست اما در تیم ملی «نتیجه» می‌دهد/ دعوت‌نشدن رامین رضاییان یک مسئله کاملاً عادی است!

پیشکسوت و ملی‌پوش سابق فوتبال ایران گفت: وقتی اسم امارات می‌آید، مردم فکر می‌کنند ایران باید برود و این تیم را درهم بکوبد اما فوتبال در کلِ آسیا تغییر کرده و دیگر خبری از این ماجراها نیست!

صاحب‌خبر -

مهدی پاشازاده در گفت‌وگو با میزان، ضمن تأکید بر اینکه فوتبال در آسیا خیلی فرق كرده و تیمی مثل قطر در آسیا قهرمان می‌شود، اظهار داشت: پیروزی برابر امارات در خارج از خانه به تیم ملی اعتماد به نفس می‌دهد. از لحاظ فنی زمانی که تیم ملی توپ را به حریف می‌دهد خیلی خطرناک است ولی نتیجه آن را دیدیم که به نفع ما شد.

فوتبال در آسیا تغییر کرده و سطح تیم‌ها به هم نزدیک شده است

وی افزود: وقتی اسم امارات و ایران برده می‌شود، مردم انتظار دارند که ایران برود و این تیم را درهم بکوبد اما باید این نکته را بدانیم که فوتبال در کل آسیا تغییر کرده و تیم‌ها پیشرفت کرده‌اند و دیگر خبری از این اتفاقات نیست. سطح تیم‌های ملی در آسیا به هم نزدیک شده است.

تیم ملی و قلعه‌نویی در ضدحملات برنامه تاکتیکی ویژه‌ای دارد

پاشازاده اضافه کرد: من نمی‌گویم تیم ملی خیلی خوب و عالی بازی کرد ولی برنامه مشخص و ویژه داشت. تیم ملی برای پایه‌ریزی تمام ضدحملات برابر امارات برنامه‌ریزی کرده بود و قلعه‌نویی در این بازی و در این زمینه خیلی خوب عمل کرد.

مهم‌ترین دستاورد در فوتبال، نتیجه گرفتن است

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران تصریح کرد: شانس ۱۰۰ درصدی گل به حریف ندادیم و می‌توانستیم در ضدحملاتمان به ۳ گل هم برسیم. شاید این تاکتیک و برنامه قلعه‌نویی خیلی هوادار و علاقمند نداشته باشد و بازی دلنوازی نباشد، اما انجام دادن آن فایده دارد و مهم‌ترین دستاورد در فوتبال نتیجه است و باقی موضوعات اهمیتی ندارد.

رامین رضاییان دعوت نمی‌شود؟ نظر سرمربی این است و خیلی عادی است!

کاپیتان سابق باشگاه استقلال در رابطه با دعوت‌نشدن رامین رضاییان، مطرح کرد: مسئله نبود رامین رضاییان و امثالهم در تمام نسل‌های تیم ملی بوده و یک موضوع کاملاً عادی است! خود من هم چنین اتفاقی در تیم ملی برایم رخ داده بود و من هم جزو این دسته از افراد بوده‌ام ولی در عین عادی بودن نظرات فنی سرمربیان، می‌توان نسبت به این موضوع نقد داشت که وقتی رامین رضاییان مرد سال فوتبال می‌شود چرا در تیم ملی نیست با وجود اینکه مسن‌تر از او در تیم ملی طی سال‌های گذشته حضور داشته‌اند.

حردانی خوب بازی کرد اما می‌توان به نبود رضاییان هم نقد داشت

وی در ادامه گفت: به هر حال شرایط کادرفنی تیم ملی و نظرات آن‌ها این‌گونه ایجاب می‌کند که به آن احترام بگذاریم و اگر خدای‌نکرده روزی تیم ملی نتیجه نگیرد، این موضوع تبدیل به یکی از نقدهای اساسی می‌شود. البته حردانی یکی از بازیکنان خوب تیم ملی در این بازی بود و به غیر از یک اشتباه عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت.

باید به قائدی بیش‌تر بازی برسد

پاشازاده ضمن تمجید از عملکرد کیفی قائدی، خاطرنشان کرد: مهدی قائدی در ۸۰-۹۰ درصد مواقعی که در تیم ملی حضور داشته، همیشه مثمرثمر بوده و هر موقع به این بازیکن جوان شانس بازی داده‌اند جزو بهترین‌ها بوده و تأثیر بالای خود را نشان داده و باید بیش‌تر از این‌ها به او میدان بدهند. او مانند بقیه بازیکنان روز خوب و بد نداشته و همیشه عالی بوده است.

امکان استفاده هم‌زمان از طارمی، آزمون و قائدی در ترکیب

وی در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان مبنی بر استفاده از این بازیکن در کنار دو مهاجم سرشناس دیگر تیم ملی به طور همزمان گفت: امکان استفاده از مهدی قائدی هم‌زمان با حضور مهدی طارمی و سردار آزمون در ترکیب تیم ملی وجود دارد و از قائدی می‌توان در پست‌های مختلفی بهره برد و یک مهاجم تراز اول در آسیا است.

انتهای پیام/

نظر شما