شناسهٔ خبر: 68631977 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

کراس اور جدید تویوتا با دریافت یک ستاره ایمنی آبروی این شرکت را برد

صاحب‌خبر -

کراس اور جدید تویوتا به نام ریز در تست تصادف انکپ عملکرد خوبی از خود نشان نداد و تنها یک ستاره ایمنی دریافت کرد.

چندی پیش یورو انکپ که نوعی سیستم امتیازدهی برای سنجش ایمنی و کیفیت خودروها است به آزمایش کراس اور جدید تویوتا به نام ریز پرداخت.

در این تست که هر نوع حادثه‌ای، شبیه سازی می‌شود گروه خودروسازی تویوتا نتوانست استانداردهای لازم جهت ایجاد ایمنی بالا برای سرنشینانش را فراهم کند.

آبرو ریزی کراس اور جدید تویوتا

کراس اور جدید تویوتا کراس اور جدید تویوتا

شرکت خودروسازی تویوتا در برخی از کشورهای آمریکای لاتین یک کراس اور اقتصادی به نام ریز معرفی کرده است. در واقع این خودرو همان دایهاتسو راکی بوده که از سال 2019 با نشان تویوتا فروخته می‌شد.

خودروهای تویوتا که به لحاظ ایمنی ساخت همیشه نشان اعتماد بالایی را از آن خود کرده بودند، این بار تست تصادف خودروی ریز آبروی این شرکت را برد.

تست تصادف این خودرو که توسط نهاد انکپ انجام شد، نشان داد که این خودرو در برابر برخی حوادث بسیار ضعیف عمل می‌کند و توانست از این آزمون با یک ستاره ایمنی بیرون بیاید.

انکپ می‌گوید که این کراس اور جدید تویوتا دارای سازه ضعیف و ناپایدار است که در برخورد از جلو با سرعت 40 مایل معادل 64 کیلومتر بر ساعت، نتوانسته از سرنشینان خود به خوبی محافظت کند.

همچنین این تست نشان داد که ریز از سینه راننده به خوبی محافظت نکرده و صدمات بسیاری را برای خودرو سوار ایجاد می‌کند. این تصادف آزمایشی باعث شد که این کراس اور ژاپنی با تغییر شکل بسیاری از جلو و کنار مواجه شود.

جزئیات تست تصادف خودروی ریز

کراس اور جدید تویوتا کراس اور جدید تویوتا

در تصادف آزمایشی که برخورد از بغل با سرعت 50 کیلومتر یا 31 مایل انجام شد، کابین کراس اور جدید تویوتا تغییر شکل قابل توجهی داد. داده‌های انکپ نشان داد که تویوتا ریز در حوزه محافظت از سرنشنیان بزرگسال 41 درصد ایمنی دارد.

این خودرو در تست انکپ در برابر محافظت از کودکان و خردسالان 72 درصد ایمنی دریافت کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، ریز در دو حوزه مراقبت و حفاظت از عابرین پیاده و امانه‌های کمکی امتیازهای 59 و 58 درصدی دریافت نمود.

انکپ پس از انجام این تست به انتقاد از تویوتا پرداخت و این کمپانی را بخاطر عدم ارائه سامانه‌های کمکی پیشرفته، مورد سرزنش قرار داد. البته این خودرو در دیگر بازارهای جهانی از جمله اندونزی با سامانه کمکی پیشرفته عرضه شده است.

همپنین تویوتا ریزی که توسط انکپ لاتین مورد آزمایش قرار گرفت، نسخه پرچمدار این خودرو نبوده و به همین دلیل از برخی امکانات و تجهیزات پیشرفته بهره نبرده است.

رئیس انکپ لاتین، استفان برود زیاک در خصوص عملکرد ضعیف کراس اور تویوتا گفته که بار دیگر هم یک خودروی غیر ایمن از تویوتا تست کرده که همچنان در برخی کشورها از آن استفاده می‌شود.

انکپ در طول سال‌های گذشته خودروهای مختلفی را آزمایش کرده که عملکرد ضعیفی از خود نشان دادند از جمله ام جی 5 و ماهیندرا اسکورپیو که امتیاز صفر این تست را دریافت کردند.

در سال 2023 نیز خودروی فرانسوی سیتروئن C3 و همچنین خودروی چینی جک E10X در تست انکپ لاتین عملکرد پایینی از خود نشان دادند.

پیشینه خبر:
ماشین پرنده Xpeng به‌زودی به پرواز در می‌آید نیسان سنترا ۲۰۲۵، نسل جدید سدان ارزان قیمت ژاپنی معرفی شد

نظر شما