شناسهٔ خبر: 68630247 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی

پوتین: روابط روسیه - ایران راهبردی است؛ نوید توسعه مناسبات با پشتوانه رهبران

مسکو-ایرنا -علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست مقامات بلندپایه امنیتی کشورهای عضو گروه بریکس به سن‌پترزبورگ سفر کرده است، روز پنجشنبه در فضایی صمیمی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

در این ملاقات که در اقامتگاه تابستانی پوتین در سن‌پترزبورگ انجام شد، طرفین درباره همه مسائل مرتبط با روابط دوجانبه گفت و گو و مسائل مرتبط را بررسی کردند.در این دیدار که با حضور سرگئی شایگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه برگزار شد، احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی در آغاز سخنان خود در این دیدار ، سلام مقام معظم رهبری را به پوتین رئیس جمهور روسیه ابلاغ کرد.


احمدیان در ادامه با اشاره به آغاز به کار دولت جدید در کشورمان تاکید کرد که رویکرد توسعه مناسبات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در دولت آقای مسعود پزشکیان نیز ادامه خواهد داشت.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین آخرین روند توسعه مناسبات تهران - مسکو در ابعاد دوجانبه و همچنین همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی را برشمرد.

پوتین: روابط روسیه - ایران راهبردی است؛ نوید توسعه مناسبات با پشتوانه رهبران

رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار، روابط دو جانبه این کشور با جمهوری اسلامی ایران را راهبردی توصیف کرد.
وی گفت: باید توجه داشته باشم که در سال های اخیر روابط دوستانه روسیه و ایران پویایی بیشتری پیدا کرده است.
پوتین افزود: همه این پیشرفت ها در مناسبات، عمدتاً با حمایت رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله آقای سید علی خامنه ای اتفاق می افتد. از شما می خواهم بهترین و مهربان ترین آرزوهای من را به ایشان برسانید.

پوتین: روابط روسیه - ایران راهبردی است؛ نوید توسعه مناسبات با پشتوانه رهبران
رئیس جمهور روسیه با اشاره به برگزاری نشست آتی سران گروه بریکس طی روزهای اول تا سوم آبان ۱۴۰۳ افزود: روسیه منتظر رئیس جمهور جدید ایران در نشست بریکس در کازان خواهد بود.
وی ادامه‌داد: در جریان نشست بریکس در کازان با رئیس جمهور ایران دیدار جداگانه ای خواهم داشت.
رئیس جمهور روسیه با اشاره به روند تدوین موافقت نامه همکاری های جامع بلندمدت دو کشور اظهار داشت: روسیه منتظر سفر جداگانه رئیس جمهور ایران برای امضای توافقنامه جدید مشارکت راهبردی است.

پوتین: روابط روسیه - ایران راهبردی است؛ نوید توسعه مناسبات با پشتوانه رهبران
وی با بیان اینکه روسیه مصمم به همکاری با ایران در حوزه های مختلف است، یادآور شد: حجم مبادلات تجاری دو کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است
وی با ابراز خرسندی از اینکه همکاری با روسیه برای رئیس جمهور جدید ایران نیز یک اولویت است، توسعه کریدور شمال-جنوب را از پروژه های دارای اولویت دو کشور خواند.

نظر شما