شناسهٔ خبر: 68630091 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قنبرزاده: سقف بودجه را فقط ۵۰۰ هزار دلار افزایش دادیم/ برخی به قوانین اشراف ندارند

تهران- ایرنا- نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حاشیه‌های ایجاد شده در روزهای گذشته در خصوص نمایندگان ایران در آسیا به دلیل عدم اطلاع و اشراف به قوانین است و علی‌رغم آنچه مطرح می‌شود تنها ۵۰۰هزار دلار به سقف قراردادها افزوده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، منصور قنبرزاده در نشست خبری امروز خود در خصوص شرایط پاداش تیم‌های آسیایی، افزایش سقف قرارداد تیم‌ها و حاشیه‌های ایجاد شده که با واکنش‌های تُندی هم همراه بود، اظهار داشت: در بحث سقف بودجه یا بهتر است بگویم طراز مالی باشگاه‌ها که در AFC هم از چنین عنوانی یا بازی جوانمردانه مالی صحبت می‌کنند، طی سالیان گذشته اغماض‌هایی صورت می‌گرفت اما الان استانداردهای مجوز حرفه‌ای را به شکل وسیع‌تری دنبال می‌کنند و کار سخت شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در آن زمان برخی موارد مربوط به معیارهای درجه B و C بود که الزامی در آن وجود نداشت اما الان تبدیل به معیار A شده و الزامی است. به عنوان مثال اگر باشگاهی تیم بانوان نداشته باشد مجوز حرفه‌ای نمی‌گیرد یا اگر باشگاهی ۳ دوره متوالی نتواند مجوز بگیرد، باید از لیگ برتر هم خارج شود. این‌ها مواردی است که AFC به ما هشدار می‌دهد که خودمان را به استانداردها نزدیک کنیم و نباید از آن به سادگی بگذریم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نباید شرایطی به گونه‌ای رقم بخورد که لیگ برتر ایران از حالت حرفه‌ای خارج و درگیر بحران شود؛ چرا که در آن شرایط نمی‌توانیم تیمی را در لیگ نخبگان و آسیا داشته باشیم. به همین دلیل از سال گذشته مصوب شد نظم مالی برای باشگاه‌ها مدنظر قرار بگیرد و تا به عبارتی هزینه و درآمد آنها مطابق با استانداردهای آسیا مشخص شود.

قنبرزاده خاطر نشان کرد: یکی از معیارهایی که از امسال خیلی سختگیرانه دنبال می‌شود این است که هر ۳ ماه یک بار، باشگاه‌ها باید طراز مالی را با نظارت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اعلام و بارگذاری کنند تا مشخص شود چه میزان درآمد و هزینه داشته‌اند. زمانی که AFC بخواهد مجوز حرفه‌ای صادر کند این طراز مالی را در نظر می‌گیرد که چیزی شبیه قانون تجارت است. اگر درآمد نسبت به هزینه‌های صورت گرفته پایین باشد، طبیعی است که مجوز صادر نخواهد شد. در گذشته چند باشگاه نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند و باشگاه‌های پرطرفدار فوتبال ایران به تلخی از لیگ قهرمانان حذف شدند که همه ما آن را به یاد داریم.

وی گفت: الان ۷ باشگاه مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند که بر اساس مستندات بوده است. باشگاهی بوده که سال قبل تعهداتی ایجاد کرده بود اما به هر شکل طبق مذاکره با بازیکنان خود نشست‌هایی را منعقد کرد تا به نوعی بتواند مجوز حرفه‌ای بگیرد. متاسفانه مباحث مطرح شده در چند روز گذشته به دلیل عدم اشراف به قوانین است، چراکه برخی فکر کردند سقف بودجه تغییر پیدا کرده اما تغییری در آن نداشتیم. صحبت بر سر پاداش تیم‌های آسیایی است که این پاداش‌ها برای مرحله گروهی لیگ نخبگان، ۸۰۰ هزار دلار اعلام شده که به تیم‌ها داده می‌شود و برای تیم‌های دیگر ۳۰۰ هزار دلار است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: مکاتبات امور بین‌الملل پس از تدوین دستورالعمل انجام شد و قبل از تدوین این دستورالعمل،‌ مبلغ برای ما مشخص نبود. با توجه به تعداد بازی‌های داخل و خارج از خانه، رقمی به باشگاه‌ها اختصاص خواهد یافت که در مجموع سقف بودجه باشگاه‌های حاضر در لیگ نخبگان ۵۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کرده و به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسیده است.

قنبرزاده با تاکید بر اینکه تیم‌های باشگاهی ما در آسیا را به چشم تیم ملی می‌بینیم، گفت: در یک هفته اخیر از طریق رسانه‌ها مطلع شدیم تیم‌های عربی تغییر روش داده و سهمیه بازیکنان خارجی خود را افزایش داده‌اند. این اتفاقات فشار زیادی به باشگاه‌های ما به عنوان نمایندگان ایران وارد می‌کرد و باید در این خصوص اقدام لازم صورت می‌گرفت.

نظر شما