شناسهٔ خبر: 68629870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حذف کلمه‌ای که شهرهای کوچک را به دردسر انداخت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حذف کلمه «توسعه‌نیافتگی» موجب شده است منابع به سمت شهرهای کوچک و توسعه‌نیافته نرود.

صاحب‌خبر -

غلامرضا تاجگردون امروز (۲۲ شهریور ماه) در جلسه‌ای که با حضور ۱۸ نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای بررسی وضعیت پروژه‌های منطقه ترشیز در کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: کاشمر یکی از شهرهای مهم خراسان رضوی است که جای توجه بیشتر دارد.  

وی درباره گلایه شهرداری‌های شهرهای کوچک از نحوه تخصیص مالیات بر ارزش افزوده، گفت: برخی مواقع حذف یا اضافه کردن یک کلمه، مسیر تزریق و تخصیص اعتبار را تغییر می‌دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه درباره تخصیص مالیات بر ارزش افزوده، حذف کلمه توسعه‌نیافتگی موجب شده منابع به راحتی به شهرهای کوچک و توسعه‌نیافته اختصاص پیدا نکند، افزود: شاید برخی مواقع که در مجلس یا دولت در این‌باره بحث می‌شود، عمدی نباشد یا عمدی باشد و بقیه متوجه نشوند؛ ولی این تصمیم‌ها گرفته و عمل می‌شود.

وی با اعلام اینکه همیشه درباره اینکه شهر چند هزاری نفری توسعه‌نیافته محسوب می‌شود، اختلاف نظر بوده است، بیان کرد: چون سرمایه‌گذاری‌ها در کلان‌شهرها انجام می‌شود اغلب شهرهای کوچک با مشکلاتی مواجه‌اند.

تاجگردون با بیان اینکه درباره برخی مسائلی که برای وضعیت علوم دینی و فرهنگی مطرح شد، باید جلسه‌ای تخصصی برگزار شود، افزود: پیگیر مسائل مطرح‌شده در سفر به کاشمر خواهیم بود.

زیارت قبور شهدا و بازدید از موزه شهید مدرس، بازدید از محور کاشمر به شادمهر و یکی از واحدهای صنعتی از جمله برنامه‌های سفر اعضای کمیسیون  برنامه و بودجه مجلس و رئیس کمیسیون جهش تولید به کاشمر بود.

انتهای پیام

نظر شما