شناسهٔ خبر: 68629756 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

بازیگران «مست عشق» به صداوسیما می‌آیند

بازیگران «مست عشق» به صداوسیما می‌آیند

در فهرست بازیگران فیلم‌های آخر هفته سیما، نام چهره‌هایی به چشم می‌خورد که پیش از این در فیلم‌های سینماگران ایرانی بازی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

ایسنا: در فهرست بازیگران فیلم‌های آخر هفته سیما، نام چهره‌هایی به چشم می‌خورد که پیش از این در فیلم‌های سینماگران ایرانی بازی کرده‌اند.

شبکه‌های سیما پخش ۳۶ فیلم را در برنامه دو روز آخر هفته دارند که از این میان ۱۱ اثر ایرانی و ۲۵ فیلم دیگر خارجی است. در این فهرست، آثار شاخصی مثل «قدمگاه»، «یدو» و «لیلی با من است» و آثاری از فیلمسازان شاخصی مثل مایکل مان، ریدلی اسکات و هاوارد هاکس به چشم می‌خورد.

بازیگران «مست عشق» به صداوسیما می‌آیند

۶ عنوان از ۳۶ فیلم آخر هفته، پویانمایی است که مشهورترین آن‌ها را می‌توان «دایناسور خوب» و «شاهزاده روم» دانست.

تله‌فیلم «خواب زمین» محصول ۱۳۸۷ که برای پخش در روز جمعه ساعت ۱۳ از شبکه نمایش برنامه‌ریزی شده، مورد جالب توجهی است که برای سال‌ها، پخش نشده و حتی در آرشیو پلتفرم تلوبیون نیز موجود نیست. امین زندگانی و نگین پارسا نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا می‌کنند.

بازیگران «مست عشق» به صداوسیما می‌آیند

«داستان سامرا ۲» که بناست پنجشنبه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش شود، پویانمایی سریالی و محصول مرکز پویانمایی صباست، توسط مجید اسماعیلی تهیه شده که برای داوری فصل سوم مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» شناخته می‌شود، اما پیش از این مسابقه، در عرصه انیمیشن فعال بود.

«دوباره زندگی» که جمعه ساعت ۱۱ روی آنتن شبکه سلامت خواهد رفت، فیلمی ارزان و جمع‌وجور درباره یک زوج سالخورده است که در آن شمس لنگرودی شاعر شناخته‌شده، یکی از نقش‌های اصلی را ایفا می‌کند. این فیلم محصول ۹۶، آخرین تجربه بازیگری این شاعر در عرصه سینما به شمار می‌رود.

«قدمگاه» ساخته محمدمهدی عسگرپور که جمعه ساعت ۱۶ از شبکه یک پخش می‌شود، دومین فیلم سینمایی نگار جواهریان در مقام بازیگر است. او در ۲۱ سالگی و پیش از آن که در سریال «زیر تیغ» به شهرت برسد، نقشی فرعی در فیلم «قدمگاه» ایفا کرد.

از فهرست ۹ فیلمی که به عنوان فیلم‌های جدید معرفی شده، ۴ فیلم «یک شام عالی»، «تبدیل‌شوندگان: نبرد ربات‌ها»، «فراری» و «ناپلئون» پیش از این روی آنتن شبکه‌های سیما رفته و ۵ اثر دیگر جدیدند.

نخستین فیلم جدید این آخر هفته، «دیوار» محصول ۲۰۲۱ سینمای تامیل‌زبان هند است. این فیلم به کارگردانی میتران جواهر که پنجشنبه ساعت ۱۵ از شبکه سه سیما پخش شد، در ژانر درام و با مضمون فرد در برابر سیستم ساخته شده. جالب آن که دیویا دورایسامی یکی از بازیگران اصلی «دیوار» گوینده اخبار است و در دومین تجربه بازیگری خود، در این اثر حضور داشته است.

«حماسه مومبای» (حماسه بمبئی) دومین فیلم جدید این آخر هفته نیز که پنجشنبه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود، محصول سینمای هند است. جالب آن که گلشن گروور از جمله هنرپیشه‌های فرعی این فیلم، دو بار در فیلم‌های ایرانی «سلام بمبئی» و «دختر شیطان» هردو به کارگردانی قربان محمدپور ایفای نقش کرده است. جکی شروف دیگر بازیگر «دختر شیطان» نیز قرار بود در فیلم «حماسه مومبای» ایفای نقش کند، ولی در نهایت نقش در نظر گرفته‌شده برای او به بازیگری دیگر رسید.

سومین فیلم جدید این آخر هفته، «فریاد» محصول ۲۰۲۳ نیوزیلند، پنجشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. این فیلم به کارگردانی پل میدلدیچ و همیش بنت، اثری تحسین‌شده در جشنواره‌های بین‌المللی به شمار می‌رود و از منتقدان وبسایت راتن تومیتوز، نمره عالی ۱۰۰ درصد گرفته است.

«هدف» چهارمین فیلم جدید آخر هفته است که جمعه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش می‌شود. پیام این فیلم خرید نکردن از فروشگاه‌های عرضه محصولات دست دوم است!

آخرین فیلم جدید این آخر هفته، «گنج» محصول ۲۰۲۲ ترکیه، جمعه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود و جالب آن که در این اثر نیز هنرپیشه‌ای با سابقه همکاری با سینمای ایران جلوی دوربین رفته؛ بوران کوزوم یکی از دو هنرپیشه اصلی «گنج»، از جمله بازیگران فیلم «مست عشق» است که نقش «علاالدین» فرزند مولانا را در این اثر بازی می‌کرد.

نظر شما