شناسهٔ خبر: 68628530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار: بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا به بوشهر تخصیص یافت

بوشهر_ایرنا_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۲۴ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا ارزان قیمت به این استان تخصیص پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باستین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شهریورماه سامانه تسهیلات اشتغال‌زایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی tek.ir برای ثبت‌نام متقاضیان گشایش یافته است.

وی بیان کرد: اعتبارات کم بهره قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است و در این راستا ۲۴ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا به استان بوشهر تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر کرد: این اعتبار در اختیار ۱۶ نهاد حمایتی و دستگاه اجرایی قرار می گبرد.

باستین عنوان کرد: کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، امور عشایر، سازمان زندان‌ها، بسیج سازندگی، معاونت امور روستایی، قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، بنیاد برکت، علوی، کرامت آستان قدس رضوی، جهاد دانشگاهی، سازمان فنی و حرفه‌ای، بنیاد سپهر تبلیغ نوین ، انجمن حامیان فرهنگ و قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی و صندوق نوآوری می توانند افراد واجد شرایط را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی کنند.

بیشتر بخوانید

بیش از ۳۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد

بیش از ۶ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت‌های صنعت بوشهر هزینه شد

معاون استاندار بوشهر ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی در قالب جز سه و چهار بند «ب» تبصره ۲ قانون بودجه سال جاری و با نرخ سود چهار درصد به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی گفت: امکان پرداخت ۱۱ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب جز چهار و ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در قالب جز سه در استان بوشهر وجود دارد.

باستین اظهار کرد: هدف از پرداخت این تسهیلات ایجاد یا تثبیت اشتغال است که با توجه به رسته‌های شغلی از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا سه میلیارد ریال برای هر فرد متغیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر اضافه کرد: برای طرح‌هایی که به‌صورت کارفرمایی هستند افراد واجد شرایط در ازای ایجاد هر یک شغل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

نظر شما