شناسهٔ خبر: 68627509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی/ آغاز کاهش دمای روزانه از فردا

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا روند کاهش دمای روزانه در سطح استان آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

محمد غیوری خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی، در خصوص آخرین وضعیت جوی در استان، اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از فردا تا روز یکشنبه شاهد افزایش شدت وزش باد در سطح استان هستیم.

وی افزود: در برخی مناطق استان، به ویژه مناطق بادخیز جنوبی، وزش باد شدیدتر و همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود، همچنین طی این مدت انتقال ذرات گرد و غبار به سایر نواحی، به ویژه نواحی مرکزی، دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: از فردا روند کاهش دمای روزانه در سطح استان و مشهد آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد؛ روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش ابرناکی و احتمال بارش‌های پراکنده در پاره‌ای از نقاط از شمال غرب را خواهیم داشت.

غیوری خواه با اشاره به اینکه در کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ١۴ و ٢٩درجه به ثبت رسیده است، گفت: امروز دمای هوای مشهد در گرم‌ترین حالت به ٣١ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ١۵ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، شهرستان‌های داورزن دمای ٣۶ درجه و فریمان با دمای ٩ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشتر سرعت وزش باد ۴٧ کیلومتر بر ساعت از شهرستان تایباد گزارش شده است.

نظر شما