شناسهٔ خبر: 68626149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبرداد

آتش‌سوزی مجدد در شاداب‌کوه پلدختر

ابراهیم شریفی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از وقوع آتش‌سوزی مجدد در جنگل‌های منطقه شاداب‌کوه شهرستان پل دختر که جزء مناطق حفاظت شده محیط زیست است خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر بیان کرد: چند روز پیش نیز در این منطقه وقوع آتش سوزی را شاهد بودیم که با تلاش همکاران اطفاء شد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل وزش باد شدید دوباره آتش در این منطقه شعله‌ور شده است.

میرزایی تصریح کرد: حدود ۵۰ نفر از عوامل منابع طبیعی، محیط زیست و گروه‌های مردمی به منطقه اعزام شده‌اند و امیدواریم ظرف ساعات آینده این آتش سوزی اطفاء شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه آتش‌سوزی در خط الراس شاداب کوه رخ داده و این مهم کار را برای اطفاء با مشکل مواجه می‌کند، اضافه کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه کار هلی برن نیروها توسط هلیکوپتر انجام شده است.

آتش‌سوزی مجدد در شاداب‌کوه پلدختر

میرزایی با بیان اینکه میزان دقیق آتش‌سوزی مشخص نیست و اینکه این آتش سوزی عمدی بوده یا نه، بیان کرد: متاسفانه بیشتر آتش‌سوزی‌های امسال در استان لرستان توسط عامل انسانی رخ داده است.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ نفر مظنون آتش‌سوزی‌های جنگل‌های لرستان شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شدند.

میرزایی با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی موضوع را به منابع طبیعی استان و یا شهرستان محل اقامت خود گزارش دهند، اضافه کرد: از این تعداد عامل آتش‌سوزی ۵ نفر روانه زندان شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما