شناسهٔ خبر: 68623866 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هوا از جمعه خنک می‌شود / طی چند روز آینده بارش باران در کدام استان‌ها رخ خواهد داد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دمای هوای بیشتر مناطق کشور از جمعه تا یکشنبه و تداوم بارش‌ها در مناطق مستعد خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت و تنها در بعضی نقاط آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات و البرز مرکزی در استان‌های گیلان، مازندران، غرب گلستان، البرز، تهران و سمنان، بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، شمال کردستان، زنجان، قزوین، البرز، نیمه شمالی تهران و سمنان، گیلان، مازندران و غرب گلستان، ابرناکی، گاهی رگبار رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه در شمال غرب کشور، بعضی مناطق غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های شرقی زاگرس، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود و در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران، رگبار و رعد و برق شدید رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: یکشنبه در مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و بعضی مناطق شرق کشور، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و دوشنبه تنها در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود؛ همچنین جمعه تا یکشنبه در بیشتر مناطق کشور کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

ضیائیان گفت: طی پنج روز آینده در شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران، البرز، اصفهان، قم، مرکزی و همدان، در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

نظر شما