شناسهٔ خبر: 68622786 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران اعلام کرد

ممنوعیت تردد کامیون‌ها در معابر پایتخت تا ۱۵ مهر/ تهیه لایحه تغییر شناورسازی ساعت کار ادارات تهران

مژگان انصاری

مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران با اشاره به ممنوعیت ورود ناوگان بار و کالا در معابر پایتخت در دو هفته ابتدایی مهرماه قبل از ساعت ۱۰ صبح، از تهیه لایحه‌ای برای تغییر مصوبه شناورسازی ساعات کار ادارات در مهرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی گلشنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه شورای ترافیک تهران و مصوبات این جلسه در مورد اتخاذ تمهیدات کنترل ترافیک مهرماه و رایگان شدن حمل و نقل عمومی در هفته اول مهرماه برای دانش آموزان و دانشجویان، افزود: این تصمیم مصوبه شورای شهر تهران را دارد، اما به دنبال افزایش این زمان بودیم که در این راستا در شورای ترافیک تهران این پیشنهاد که خطوط بی.آر.تی و مترو برای دو هفته برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان باشد، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این لایحه به شورای شهر ارسال شود؛ لذا باید این لایحه را آماده کنیم تا به شورای شهر تهران ارسال و در صورت تصویب، اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه در مورد الزام اجرای مصوبه هیات دولت در مورد شناورسازی ساعت کار ادارات نیز تأکید شد، گفت: در این جلسه همچنین بر شناورسازی ساعت کار ادارات تاکید کردیم، چراکه برخی از دستگاه‌ها همچون اصناف و دانشگاه‌ها و برخی از کارکنان از این مصوبه تبعیت نکردند که این مهم نظارت و دقت بیشتر را می‌طلبد و قرار شد تا وزارت کشور نظارت بیشتری در اجرای این مهم داشته باشد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران  گفت:  در این جلسه قرار شد جلسه فوری در هفته آینده تشکیل شود تا پیشنهاداتی در مورد شناورسازی ساعات کار ادارات مطرح شود و لایحه آن برای بررسی به هیأت وزیران داده شود که در حال انجام بررسی های کارشناسی هستیم و در صورت تصویب اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان را خواهیم داشت.

گلشنی بیان کرد: در مورد عدم برگزاری نمایشگاه ها در مهرماه نیز تصمیم گیری شد، چرا که یکی از گرفتاری های ما برگزاری نمایشگاه در زمان مهرماه است که شبکه ترافیکی را مختل می‌کند که البته این مهم نیازمند همکاری نمایشگاه بین المللی است.

وی گفت: همچنین در مورد بحث جلوگیری از ورود ناوگان بار و کالا در دو هفته ابتدایی مهرماه قبل از ساعت ۱۰ صبح تصمیم گیری شد که تردد این کامیون‌ها تا قبل از ساعت ۱۰ صبح ممنوع اعلام شد تا توزیع جریان ترافیکی بهتر باشد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران  افزود: به مناسبت روز جهانی بدون خودرو برای ۳۱ شهریور که میلاد حضرت رسول(ص) است مقرر شد تا یک یا دو محور به صورت نمادین در ساعت خاص بر روی خودرو بسته شوند تا مردم از وسایل نقلیه پاک همچون دوچرخه، اسکوتر و.... استفاده کنند.

گلشنی با بیان اینکه پیشنهاد دیگری در جلسه شورای ترافیک تهران ارائه شد و مقرر شد کار کارشناسی بیشتری برای این پیشنهاد انجام شود افزود: پیشنهاد دادیم ۲۰ روز رایگان بودن تردد در فصل پاییز در طرح ترافیک برای مهرماه لغو شود به عبارت دیگر این تردد رایگان به ماه آبان و آذر موکول شود که البته تصویب نشد و قرار شد گزارش توجبهی و کارشناسی بیشتر شود.

انتهای پیام

نظر شما