شناسهٔ خبر: 68622018 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برنامه‌ای برای افزایش تعرفه برق نداریم

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امسال برنامه‌ای برای افزایش تعرفه برق نداریم و تعرفه‌ها مانند سال گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، «مصطفی رجبی‌مشهدی» امروز (چهارشنبه، ۲۱ شهریور) در نشست خبری با بیان اینکه امسال رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید، گفت: امسال رشد تقاضا دوبرابر رشد متوسط مصرف در دهه گذشته بود به طوری که ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات به میزان تقاضا افزوده شد. 

وی افزود: نصاب سال گذشته را ۴۷ بار پشت سر گذاشتیم که افزایش چشمگیری نسبت به مدت زمان مشابه داشته است. 

مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد: هنوز ما در محدوده تقاضای ۷۰ هزار مگاوات هستیم که در این شرایط نیازمند همراهی مشترکان است البته ۳۱.۵ درصد از مشترکان مشمول پاداش صرفه‌‎جویی شدند و پویش با انرژی تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

رجبی‌مشهدی با بیان اینکه مشترکان پرمصرف  ۱۰ تا ۲۰ برابر مصرف دارند، ادامه داد: مشترکان بد مصرف ۷۰۰ هزار نفر هستند که ۲ درصد می‌شوند
 
وی با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۲۳۰ هزار کولر گازی اضافه شده که بخش عمده آن در مناطق معتدل و شمال غرب بوده است، تصریح کرد: در بخش شمال غرب کشور استفاده از کولر گازی ۴ تا ۵ برابر شده و رشد تقاضا ۱۵ درصد افزایش یافته است.
 
رجبی‌مشهدی ادامه داد: برنامه‌ای برای افزایش تعرفه برق در سال جاری نداریم و تعرفه‌ها مانند سال گذشته است.
 
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه عمده تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تأمین می‌شود و بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی است، گفت: فرسودگی تجهیزات یکی از موضوعاتی است که نیازمند توجه و تأمین منابع مالی است که در دستور کار وزارت نیرو برای اصلاح و نوسازی قرار دارد.
 
وی گفت: اگر قرار باشد نیروگاهی احداث شود باید ظرفیت ۹ هزار مگاواتی داشته باشد که نیازمند ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری است.
 

نظر شما