شناسهٔ خبر: 68621141 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

هر آنچه که از بازی Frostpunk 2 می‌دانیم

امیرحسین وفاراد

صاحب‌خبر -

آیا شما هم زمستان‌های سخت را دوست دارید؟ شما هم می‌خواهید که رهبری یک شهر آخرالزمانی را در یک شب طولانی و تمام‌نشدنی به دست بگیرید؟ پس دیگر کم کم می‌توانید خود را برای بازی Frostpunk 2 آماده کنید. این بازی شهرسازی خاص و استتثنایی شما را به یک عصر یخبندان جدید می‌فرستد و این وظیفه شماست که خود و بقیه اهالی شهر را زنده نگه دارید. نسخه دوم از این مجموعه در راه است و به زودی هم قرار است منتشر شود. پیشرفت‌های خیلی زیادی قرار است به سراغ این بازی بیاید و سال‌ها کار بر روی نسخه دوم آن بی‌دلیل نبوده. تک تک تصمیمات و کارهای شما قرار است که روی زندگی صدها نفر تاثیر داشته باشد. آیا آماده پیامدهایش هستید؟ حالا اگر دوست دارید که در مورد این بازی بیشتر بدانید، در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

گیم‌پلی بازی Frostpunk 2

این بازی هم قرار است مثل عنوان قبلی‌اش یک گیم‌پلی مشخص داشته باشد. تمامی ویژگی‌های یک بازی شهرسازی که انتظارش را دارید در این بازی وجود دارد، با این تفاوت که المان‌های بازی‌های سبک بقا هم به آن اضافه شده‌اند. برای مثال شما باید مدیریت مواد غذایی، آب و دارو را به همان خوبی‌ای بلد باشید که ایجاد مسیر و ساخت خانه را بلدید.

این بازی که در طول یک عصر یخبندان جریان دارد، حد و حدود شما را به چالش خواهد کشید و به خودتان نشان می‌دهد که تا چه اندازه‌ای می‌توانید در مقابل شرایط سخت مقاومت کنید. اینکه آیا شما حریف نیاز‌های اولیه مردم و مبارزه با سرما خواهید شد یا نه را تنها خود شما می‌توانید بفهمید. ولی خب اشکالی ندارد اگر شکست بخورید، این بازی برای همه نیست و تنها بهترین بازیکنان سبک‌های مدیریتی و بقا می‌توانند از پس آن برآیند.

تغییرات اولیه نسبت به نسخه قبلی

اگر به هسته هر دو بازی بخواهید نگاه کنید، چندان تغییری را نخواهید دید. تفاوت اصلی در مقیاس بازی است. در بازی Frostpunk 2 مقیاس بازی چندین برابر بزرگ‌تر شده و شما در این بازی باید هزاران نفر را در شهر خود مدیریت کنید. شما حالا باید بخش‌ها و منابع ساختمانی گسترده‌ای را بنا کنید و دیگر کار شما رسیدگی به تک تک خانه‌ها نخواهد بود.

یکی دیگر از تغییرات بزرگ بازی مربوط به سیستم رای‌گیری آن است. شما دیگر نمی‌توانید یک قانون را در شهر خود وضع کنید، چون صرفا دوست داشتید. الان در شهر شما باید رای‌گیری شود تا ببینید این قانون پیشنهادی شما توسط مردم تایید می‌شود یا نه. البته این موضوع تنها به قانون محدود نمی‌شود و مردم حتی در مورد تکنولوژی و استفاده‌ آن در سطح شهر هم می‌توانند نظر دهند و شاید با شما موافق باشند و شاید استفاده از یک سری از تجهیزات را به طور کلی ممنوع کنند.

این سیستم و افزایش جمعیت بازی باعث می‌شود که یک المان استثنایی به بازی اضافه شود و تنوع آن چندین برابر شود. دیگر شما نمی‌توانید از طریق یک استراتژی ثابت به یک نتیجه دلخواه برسید و دائما باید سعی کنید که با توجه به شرایط، تفکر و تکنولوژی خود را تکامل دهید.

تک نفره یا چند نفره؟

بازی Frostpunk 2

بازی اول فراست پانک به صورت تک نفره موجود بود و متاسفانه قرار نیست که تغییری را در این زمینه ببینیم. درست است که اگر تصمیم می‌گرفتند که بازی را این بار به صورت چند نفره موجود کنند، طرفداران خیلی بیشتری پیدا می‌کرد و بازی محبوب‌تر می‌شد؛ ولی این را هم در نظر بگیرید که بازی‌های شهرسازی خیلی کمی را می‌توانید پیدا کنید که چند نفره باشند. راستش را بخواهید مجموعه فراست پانک کاملا برای یک تجربه تک نفره ساخته شده و گیم‌پلی آن توانایی مدیریت یک بازی چند نفره را ندارد. وقایع بازی هم 30 سال پس از بازی اصلی جریان دارد.

پلتفرم‌های بازی Frostpunk 2

فراست پانک 2

در ابتدا که قرار است بازی تنها برای کامپیوتر منتشر شود. اما سازندگان اعلام کردند که این بازی برای کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری اکس و اس و پلی‌استیشن 5 نیز منتشر خواهد شد.

حضور در گیم پس

frostpunk 2

یکی از سوالات بسیار مهم در مورد بازی‌های چند سال اخیر این است که آیا روی Xbox Game Pass هم منتشر می‌شوند یا خیر. از آن‌جایی که این اشتراک یکی از محبوب‌ترین اشتراک‌هایی گیمینگ تا به امروز است، کاملا منطقی است که در مورد هر بازی جدیدی این را بپرسیم که آیا بر روی گیم‌ پس هم منتشر می‌شود یا نه؟ در جواب هم باید گفت که بله. بازی Frostpunk 2 در همان روز اول انتشارش در گیم پس موجود می‌شود و مشترکین این سرویس به راحتی می‌توانند از طریق اکانت خود به این بازی دسترسی داشته باشند.

تاریخ انتشار بازی Frostpunk 2

تصویر بازی Frostpunk 2

چند وقت پیش اعلام شد که نسخه کامپیوتری بازی قرار است در تابستان سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود. ولی همانطور که می‌توانید ببینید، بازی هنوز منتشر نشده است. همان اوایل تابستان بود که استودیو سازنده بازی اعلام کرد که این بازی قرار است تاخیر بخورد و به خاطر یک سری مشکل فنی، امکان انتشار آن طبق زمان اعلام شده وجود ندارد. طبق زمان‌بندی جدید خود استودیو و استیم، قرار است که در پایان تابستان سال جاری و در تاریخ 30 شهریور (20 سپتامبر)، شاهد انتشار این بازی باشیم. پس یعنی فقط کمتر از ده روز باید منتظر نسخه دوم بازی بمانیم.

آیا این بازی روی کنسول‌ها هم منتشر می‌شود؟

بازی Frostpunk 2 در ابتدا بر روی PC ولی در نهایت بر روی کنسول هم منتشر می‌شود.

آیا بازی Frostpunk 2 چند نفره است؟

خیر در این بازی هم مثل عنوان قبلی تنها به صورت تک نفره می‌توانید بازی کنید.

تاریخ انتشار بازی فراست پانک 2 چه زمانی است؟

بازی Frostpunk 2 قرار است در تاریخ 30 شهریور 1403 برای کنسول‌های نسل نهمی و پی‌سی منتشر شود.

بازی Frostpunk 2 در ابتدا بر روی PC ولی در نهایت بر روی کنسول هم منتشر می‌شود.

خیر در این بازی هم مثل عنوان قبلی تنها به صورت تک نفره می‌توانید بازی کنید.

بازی Frostpunk 2 قرار است در تاریخ 30 شهریور 1403 برای کنسول‌های نسل نهمی و پی‌سی منتشر شود.

نظر شما