شناسهٔ خبر: 68620852 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محمدی: محمدی:

بازار برنج متناسب با هزینه‌های کشاورزان باشد

رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: بازار برنج با ورود جدی دولت می‌تواند به حالت عادی بازگردد و متناسب با هزینه‌های کشاورزان باشد.

صاحب‌خبر -

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پیگیری‌های استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعیین قیمت واقعی برنج توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: خواسته مسئولان استان تعیین قیمت پایه برای محصول برنج است.

اعلام حداقل قیمت برای برنج هاشمی، ۹۵ هزار تومان 

او با بیان اینکه حداقل قیمت برای ارقام کیفی هاشمی ۹۵ هزار تومان اعلام شده است، افزود: این نرخ با مشورت تشکل‌های صنفی، کشاورزان، کارخانجات، واحد‌های تخصصی و اساتید دانشگاه و وضعیت نهاده‌ها و کارگری و ... تعیین شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان واردات بیش از کسری را عامل اصلی مشکلات بازار برنج دانست و تصریح کرد: نیازمند ورود جدی دولت هستیم تا با محوریت وزارت جهاد کشاورزی، بازار برنج به حالت عادی بازگردد و متناسب با هزینه‌های کشاورزان باشد.

محمدی به افزایش قیمت برنج پس از سورت و بسته بندی اشاره کرد و گفت: قیمت پایه در شالیکوبی و به صورت عمده در نظر گرفته می‌شود که کارشناسی است.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

درخواست تمدید ممنوعیت واردات برنج

او با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱.۸ میلیون تن برنج وارد کشور شده و در حال فروش است، افزود: خوشبختانه تا پایان آبان ماه از ثبت سفارش واردات برنج جلوگیری شده است؛ البته واردکنندگان به دنبال واردات هستند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان از افزایش حداقل ۱۲ درصدی عملکرد تولید برنج در این استان خبر داد و تصریح کرد: امروز در ۱۹ استان کشور شاهد کشت برنج هستیم و به مرز خودکفایی نزدیک هستیم و لذا با مدیریت تولید و کشت ارقام پرپتانسیل می‌توانیم نیاز کشور را تأمین کنیم.

بازار برنج متناسب با هزینه‌های کشاورزان باشد

محمدی خواستار تمدید ممنوعیت واردات برنج شد و گفت: واردات کالا بیش از تقاضا تعادل بازار را به هم می‌زند و لذا باید در واردات با هوشمندی تصمیم گیری شود، زیرا به تولید و اشتغال آسیب وارد می‌کند.

او همچنین با اشاره به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» یادآور شد: مشارکت مردم در بخش کشاورزی متبلور بوده است؛ این در حالی است که اقتصاد گیلان اقتصاد کشاورزی است و باید از کشاورزان حمایت کنیم تا سرسبزی و تولید و اشتغال در استان پایدار بماند.

نظر شما