شناسهٔ خبر: 68620084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گیلان با صدور پیامی رحلت آیت الله محفوظی را تسلیت گفت

رشت- استاندار گیلان طی پیامی درگذشت آیت الله شیخ عباس محفوظی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی استاندار گیلان طی پیامی درگذشت آیت الله شیخ عباس محفوظی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم.
«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ»

درگذشت عالم پارسا و متقی و مبارزی مجاهد آیت الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی گیلانی (رضوان‌الله تعالی علیه) موجب تآلم وتاثر فراوان گردید.

آن حکیم صالح و عارف سالک و فقیه صمدانی با حضور مؤثر و مجاهدانه خود در عرصه‌های اخلاق، علم، تعلیم و تربیت طلاب و نفوس مستعده و نشر معارف الهی و پذیریش مسئولیت‌های مختلف در خدمتگزاری به آحاد جامعه، الگویی کامل و قابل احترام بود و خدمات شایانی از خود به یادگار گذارد.

فقدان آن عالم جلیل‌القدر را به جامعه اسلامی، خصوصاً به حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و به مردم ولایتمدار و عالم پرور گیلان و رودسر، علما و روحانیت معزز، خاندان مکرم، ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیه گرانقدر و عالم سلیم النفس رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان گرامی صبر جمیل و اجر جزیل توأم با سعادت و سلامتی مسالت دارم.

به همین مناسبت یک روز عزای عموی در استان گیلان اعلام می‌گردد.

شایان ذکر است برنامه‌ها و مراسم سوم و پاسداشت مقام شامخ آن عالم وارسته متعاقباً از سوی مجاری ذیصلاح اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما