شناسهٔ خبر: 68619506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حفظ گونه‌های گیاهی باغ شاهزاده ماهان اهمیت بالایی دارد

کرمان - ایرنا - مدیر میراث جهانی باغ‌های ایرانی گفت: وجود مسائل زیست محیطی و حفظ گونه‌های گیاهی باغ شاهزاده در کنار معماری زیبای این باغ، از اهمیت بالایی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، ساشا ریاحی مقدم، چهارشنبه در نشست بررسی طرح ساماندهی فضای پیرامونی باغ شاهزاده ماهان تصریح کرد: باغ شاهراده همچون موجودی زنده، سال‌ها به حیات خود ادامه داده است و گفت و گو در خصوص مزایا، ظرفیت‌ها و داشته‌های این باغ باید در بخش کارشناسی دنبال شده و صورت پذیرد.

وی بیان کرد: از طرح های باغ شاهزاده بازدید شد که جا دارد از تلاش مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و مدیریت این باغ به دلیل فراهم کردن شرایط قابل قبول در این مجموعه قدردانی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان نیز گفت: باغ جهانی شاهزاده ماهان، به عنوان یکی از ۱۰ اثر ثبت جهانی استان کرمان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای اداره‌ کل میراث استان برخوردار است.

سعید شاهرخی افزود: این باغ از این نظر وضعیت مطلوبی دارد که حاصل تلاش و فعالیت شبانه روزی باغبانان است و نیاز است این دانش بومی به نسل‌های جدید آموخته شود.

در این نشست طرح ساماندهی فضای پیرامونی باغ شاهزاده توسط اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

باغ شاهزاده متعلق به اواخر دوران قاجاریه در نزدیکی شهر ماهان و ۳۵ کیلومتری جنوب کرمان در دامنه کوه های تیگران قرار دارد.

این باغ زیبا که از مقاصد مهم و اصلی گردشگران داخلی و خارجی در سفر به استان کرمان است، در سال ۲۰۱۱ در نشست سی و پنجم میراث جهانی یونسکو به همراه هشت باغ ایرانی دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

نظر شما