شناسهٔ خبر: 68618894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای مرمت تخت جمشید کذب است / هیچ پولی برگشت نمی‌خورد

مدیرکل فرهنگی، گردشگری و صنایع استان فارس با اشاره به اظهار نظرات برخی منتقدین در مورد شایعه برگشت اعتبارات در این اداره کل و نبود برنامه مدون، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده اعتبارات مورد نیاز به پروژه ها تخصیص یافته است و به اصطلاح هیچ پولی برگشت نمی خورد و هنوز سال مالی به پایان نرسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، محمد ثابت اقلیدی تهیه طرح مرمتی برای آثار تاریخی را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: هر گونه اقدام مرمتی و ساماندهی در آثار تاریخی بر اساس طرحی که توسط کارشناسان این اداره کل تهیه شده صورت می‌گیرد.

وی به انتخاب پیمانکاران برای مرمت آثار اشاره کرد و افزود: با دقت نظر و دارا بودن شرایط لازم کار پیمانکاران مرمتی آثار تاریخی انتخاب می‌شوند و روند فعالیت آنها تحت نظارت ناظر فنی این اداره کل خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان فارس تصریح کرد: دغدغه فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به جذب اعتبارات و اجرای پروژه‌های مرمتی به جاست اما به شرطی که قوانین و مقررات مربوط به شرایط جذب اعتبارات، نحو برنامه ریزی ها و انتخاب پیمانکاران و عقد قراردادها را به صورت تخصصی بدانند.

ثابت اقلیدی با اشاره به اظهار نظرات برخی منتقدین در مورد شایعه برگشت اعتبارات در این اداره کل و نبود برنامه مدون تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده اعتبارات مورد نیاز به پروژه‌ها تخصیص یافته است و به اصطلاح هچ پولی برگشت نمی‌خورد از سویی دیگر هنوز سال مالی به پایان نرسیده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه به اجرای پروژه مرمت تخت جمشید کذب است

وی در ادامه سخنان خود اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه مرمت مجموعه جهانی تخت جمشید را کذب دانست و اضافه کرد: اعتبار مرمت این میراث جهانی از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است و مبلغ ۴۰ میلیارد تومان این پروژه هم در حال طی کردن تشریفات قانونی مناقصه در واحد امور قراردادها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین با اشاره به اینکه در سال مالی گذشته و در دوره مدیریت قبلی این اداره کل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت پیش‌بینی شده بود که ۸ میلیارد تومان آن برگشت خورده بود، خاطر نشان کرد: با پی گیری هایی که بنده برای برگشت این اعتبار انجام دادم مجوزهای لازم صادر و این مبلغ در استان هزینه شد. این در حالی است که امسال اجازه برگشت ریالی را نخواهم داد. چرا که عملکرد و اقدامات صورت گرفته نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

ثابت اقلیدی همچنین با تاکید بر اینکه اولویت جذب اعتبارات به صورت کامل است چرا که برنامه ریزی ها به صورت هدفمند تهیه و اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: جلوگیری از انحراف و تضییع بیت‌المال بحث دیگری است که همواره سرلوحه کاری اینجانب است به طوری که بنده باید مدیریت کنم که اعتبارات به درستی تخصیص یابد تا خدای ناکرده پول بیت المال هدر نرود.

وی در پایان از اجرای نزدیک به ۷۰ پروژه مرمتی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر برنامه ریزی ها برای اجرای این پروژه‌ای مرمتی روند عادی خود را طی می‌کند و برخی از پرونده‌های مرمتی نیز گشوده است و مرمتگران در بناهای شاخص و ملی این استان مشغول کارند.

نظر شما