شناسهٔ خبر: 68618275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوستر نمایشگاه گردشگری تبریز با حضور مدیرعامل راه‌آهن رونمایی شد

تبریز- ایرنا- پوستر سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز و یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی عصر چهارشنبه در آیین رونمایی از این پوستر، اظهار کرد: یکی از راهکارهای توسعه هر بخش، برگزاری نمایشگاهی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن بخش است.

جبارعلی ذاکری، برگزاری نمایشگاه ملی و بین المللی در زمینه گردشگری و صنایع دستی تبریز را اقدامی ارزشمند خواند و افزود: امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی زمینه را برای کارهای زیربنایی در این حوزه فراهم سازد و بتوان ظرفیت گردشگری استان را ارتقا داد.

وی با اشاره به حمایت‌ها از تقویت زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بر این اساس شهرداری تبریز سازندگان هتل‌ها را از پرداخت عوارض معاف کرده است.

ذاکری گفت: محصولات صنایع دستی منطقه، بسیار ارزشمند و حاصل زحمات هنرمندان استان آذربایجان شرقی است که برای توسعه و رونق این بخش نیز باید زیرساخت‌ها را به خصوص در موضوع حمل و نقل تقویت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: پس از حمایت‌ها و اقداماتی که برای تقویت زیرساخت‌های بخش گردشگری انجام گرفته است، امسال آذربایجان شرقی به یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور تبدیل شده‌اند.

سال گذشته ۶ کشور خارجی شرکت کردند 

احمد حمزه زاده، با اشاره به ورود ۲.۶ میلیون نفر گردشگر به استان در ۱۰ روز تعطیلات اخیر، افزود: سال گذشته نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری تبریز پس از سال‌ها وقفه برگزار شد و ۲۳۴ هنرمند از ۲۸ استان کشور و ۶ کشور خارجی در آن حضور یافتند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال صنایع دستی در این نمایشگاه به فروش رفت.

حمزه زاده با اشاره به حضور چهره‌های مطرح کشور در این نمایشگاه و پوشش خبری این رویداد توسط خبرنگاران خارجی، گفت: حدود ۱۸۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که رکوردی برای خود محسوب می‌شود.

وی از برگزاری برخی برنامه‌های جنبی و نشست‌ها و رویدادهای مختلف در زمان برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز و یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تبریز خبر داد.

به گزارش ایرنا، سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز و یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تبریز از ۲۵ تا ۲۸ مهر امسال در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.

نظر شما