شناسهٔ خبر: 68616700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار خبر داد

راه‌اندازی دبیرخانه بازآفرینی شهری برای نخستین بار در ساری

امیرحسین طاهریان

شهردار ساری از راه‌اندازی دبیرخانه بازآفرینی به‌عنوان پایلوت استان برای نخستین بار در شهرداری خبر داد و گفت: باز تنظیم پهنه‌بندی تراکم‌ها از دیگر اقدامات این شهرداری بوده است.

صاحب‌خبر -

محمدحسین قبادی امروز (۲۱ شهریور ماه) در جلسه شورای اداری که با حضور نمایندگان مردم ساری و میاندورود برگزار شد، اظهار کرد: تعامل نمایندگان مردم در مجلس و شهرداری موجب تسریع در امور شهری می‌شود.

وی به همکاری و تعامل شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: اعضای شورای ششم شهر مظلوم واقع شدند. شورای شهر در انجام بسیاری از فعالیت‌ها اقدامات خوبی انجام داده است که به‌دلیل برخی مشکلاتی که از گذشته با آن دست‌ به‌ گریبان بوده‌ایم، به چشم نمی‌آیند.

او به حقوق معوقه کارکنان شهرداری اشاره کرد و افزود: این مشکل در مدیریت‌های گذشته هم وجود داشت، اما این‌ همه بوق و کَرنا نمی‌شد.

وی تأکید کرد: با وجود همه مشکلاتی که در شهرداری وجود دارد، ما هرگز ناامید نمی‌شویم، چراکه بر این باوریم با همکاری می‌توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

قبادی با بیان اینکه برای توسعه شهر برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است، یادآوری کرد: شهر ساری از سال ۱۳۷۲ تا کنون از طرح تفصیلی برخوردار نبود و در این دوره از مدیریت شهری، طرح تفصیلی به تصویب رسید.

وی افزود: طرح بلندمرتبه‌سازی برای خیابان‌های ۱۶ متری با هشت طبقه توسط مشاور تهیه و در شورای عالی معماری شهرسازی نیز مطرح است که تحقق این مهم، پیگیری‌های نمایندگان مجلس را می‌طلبد.

طرح بازآفرینی محله‌محور

او به طرح بازآفرینی محله‌محور اشاره کرد و گفت: در این طرح پروژه نارنجستان، ادامه پیاده‌راه قارن و پروژه پل تا پل دیده شد. همچنین روشنایی خیابان‌ها بویژه بلوار امام روح‌الله و مبادی ورودی‌های شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی درباره بدهی به سازمان تأمین اجتماعی، بیان کرد: هرچند بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی از گذشته است، اما در این دوره از مدیریت شهری، پرداخت بدهی‌ها به‌صورت ماهانه و به‌موقع بوده است.

شهردار ساری اضافه کرد: تلاش می‌شود در تعامل با یکدیگر برای خدمات‌رسانی بهینه‌تر به شهروندان گام‌های اساسی برداریم.

پای‌ کار شهرداری هستیم

علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه حال‌ و روز شهر ساری خوب نیست، گفت: ساری در مرکز دیار علویان همچنان دچار مشکل و معضل است و تنها راه برون‌رفت از این معضلات، تعامل و همکاری بین نمایندگان در مجلس، فرمانداری، شورا و شهرداری است.

وی از نمایندگان مردم در مجلس به‌عنوان بهترین ظرفیت برای حل برخی مشکلات شهری یاد کرد و افزود: هرچند کار مجلس نظارتی است، اما ما آمادگی کامل برای کمک به شهرداری را داریم همچنان که پیش‌ از این پای‌ کار شهرداری بودیم.

پروژه زباله‌سوز ساری مشکل حقوقی دارد

بابایی کارنامی از زباله به‌عنوان چالش بزرگ در مرکز استان نام برد و گفت: پروژه نیروگاه زباله‌سوز دارای مشکل حقوقی است که باید مرتفع شود تا زمانی که این امر محقق نشود، ما همچنان درگیر مشکلات مربوط به این پروژه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: پروژه‌هایی در شهرداری وجود دارد که در صورت اجرایی شدن علاوه بر توسعه شهر، در ارتقای اقتصاد شهر نیز مؤثر است، البته برخی از این پروژه‌ها از جمله پروژه سه‌راه جویبار تنها منوط به شهرداری نیست و دیگر دستگاه‌ها نیز باید پای‌ کار باشند.

بابایی کارنامی افزود: تنها راه برون‌رفت از مشکلات شهرداری، رفتار درست اخلاق‌مدارانه و با نیت صادقانه است.

حجم زیاد پرسنل، چالش جدی شهرداری ساری

پرویز شعبانی، رئیس شورای اسلامی شهر به خدمات شهرداری در حوزه‌های مختلف شهری اشاره کرد و گفت: هرچند نیروی انسانی سرمایه سازمانی‌اند، اما پرداخت حقوق و حجم زیاد نیروی انسانی، از چالش‌های مهم شهرداری محسوب می‌شود.

وی به پروژه ملی نیروگاه زباله‌سوز ساری در مرکز استان اشاره کرد و افزود: با وجود اختصاص اعتبار ملی، مشکلات این پروژه همچنان باقی است و با وجود اینکه این پروژه ملی است و همه دستگاه‌ها باید پای‌ کار باشند، اما نوک پیکان فقط به سمت شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری به میزبانی مرکز استان از مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور اشاره و اضافه کرد: این موضوع موجب افزایش حجم زباله و خدمات‌دهی شده است.

۹۰ درصد درآمد شهرداری ساری صرف هزینه جاری می‌شود

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد درآمد شهرداری صرف امور کارکنان و هزینه جاری می‌شود، از نمایندگان مردم در خانه ملت خواست تا در تأمین اعتبارات ملی برای توسعه شهر و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان اهتمام ویژه داشته باشند.

سید ذوالفقار شریفی، عضو شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه ساری به‌عنوان مرکز استان باید ویژه‌تر دیده شود، گفت: برای داشتن شهر توسعه‌یافته باید همه دستگاه‌های اجرایی با شهرداری همگام شوند.

وی افزود: گذر ریل آهن از وسط شهر مشکلاتی را به دنبال دارد و شاهد تصادف‌های زیادی در مسیر ریلی هستیم. این موضوع نیاز به توجه ویژه دارد.

شهرداری ساری وام‌دار بدهی گذشته به تامین اجتماعی است

شریفی به بدهی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی اشاره و بیان کرد: شهرداری ساری وام‌دار بدهی گذشته به تأمین اجتماعی است و ماهانه مبلغ زیادی به این سازمان پرداخت می‌کند.

علی عاشقان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز به نبود نردبان بلند در آتش‌نشانی ساری اشاره کرد و خواستار تأمین نردبان با توجه به بلندمرتبه‌سازی در شهر شد.

وی همچنین خواستار به‌روزرسانی ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی شد و از مدیریت شهری خواست تا در اجرای پیاده‌روسازی خیابان قارن در هسته مرکزی شهر اقدام کند.

سید رحمان میرشجاعی، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در ادامه بهره‌مندی از نیروهای کارآمد و نخبگان را در توسعه شهری ضرورت دانست و گفت: شهردار هرچه زودتر انتصاب‌ها را نهایی کند.

وی با بیان اینکه شهردار ساری اقدامات خوبی را در شهر رقم‌ زده، اما کافی نیست چون سطح مطالبات مردمی افزایش‌ یافته است و شهروندان انتظار بیشتری از تیم مدیریت شهری دارند.

میرشجاعی افزود: احترام، عدالت و انعطاف بیشتر در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

سید حسن احمدی، عضو دیگر شورای ششم شهر ساری نیز با بیان اینکه نقد اگر سازنده باشد، کارساز است و اگر به سمت تخریب برود صلاح نیست، بنابراین برای هر نقدی باید راهکار نیز ارائه شود.

وی سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی را بزرگ‌ترین سرمایه مدیریت شهری دانست و تکریم ارباب‌ رجوع و احترام به شهروندان را امری ضروری ارزیابی کرد و افزود: برای اینکه به درآمد حداکثری برسیم، باید جلوی برخی هزینه‌ها گرفته شود.

او اضافه کرد: براساس ماده ۴۶ آیین‌نامه مالی، شهرداری ساری می‌تواند با شرایط خاص و مصوبه شورای شهر اموال عمومی خود را به اموال اختصاصی تبدیل کند.

انتهای پیام

نظر شما