شناسهٔ خبر: 68616149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید شولتس بر کنفرانسی با حضور روسیه: وقت بررسی چشم‌انداز صلح است

محمدحسین خدائیان

صدراعظم آلمان با تاکید بر ضرورت برقراری صلح پایدار در مناقشه اوکراین، خواستار برگزاری یک نشست صلح با حضور نمایندگان روسیه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) گفت، زمان آن فرارسیده است که راه‌های صلح‌آمیز پایان دادن به جنگ اوکراین مورد بررسی قرار گیرند و بر برگزاری یک نشست صلح با حضور روسیه تاکید کرد.

او در سخنرانی خود در پارلمان آلمان گفت: «اکنون لحظه‌ای است که باید ببینیم چه فرصت‌هایی پیش می‌آید. من در مورد ضرورت برگزاری یک کنفرانس صلح دیگر با حضور روسیه، با رئیس‌جمهور اوکراین هم‌نظر هستم؛ این کاری است که باید انجام دهیم.»

او با بیان اینکه آلمان تمام تلاش خود را برای برقراری صلح عادلانه و غیرتحمیلی در جنگ اوکراین به کار می‌گیرد، گفت برلین خواستار توافقی است که به تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین احترام بگذارد.

شولتس در روز یکشنبه نیز حمایت خود را از دعوت روسیه به یک کنفرانس صلح بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ اوکراین اعلام کرده بود.

او در اوایل هفته جاری به شبکه تلویزیونی «زد. دی. اف» آلمان گفت در دیدار اخیر خود با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، درباره تحولات اخیر در جنگ و همچنین احتمال برگزاری یک کنفرانس صلح جدید برای پایان دادن به این مناقشه بحث و گفتگو کرده است. صدراعظم آلمان گفت: «قطعاً کنفرانس صلح دیگری برگزار خواهد شد، و من و زلنسکی موافقیم که روسیه نیز باید در این کنفرانس حضور داشته باشد.»

مبارزه با مهاجرت غیرقانونی

صدراعظم آلمان همچنین وعده داد که به مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به آلمان ادامه خواهد داد و گفت: «ما اکنون یک پرواز اخراج مهاجران به افغانستان را در دست داریم و می‌توانم بگویم که موارد بیشتری خواهیم داشت و به این کار ادامه خواهیم داد. ما همچنین بار دیگر اخراج مجرمان به افغانستان و سوریه را اجرا خواهیم کرد.»

در ماه میلادی گذشته یک شهروند سوری که پیش‌تر درخواست پناهندگی‌اش مورد پذیرش واقع نشده بود، در حمله‌ای با سلاح سرد، سه نفر را کشت و هشت نفر دیگر را مجروح کرد. از آن زمان، دولت ائتلافی آلمان تحت‌فشار فزاینده‌ای برای محدودکردن مهاجرت غیرقانونی قرار گرفته است.

آلمان که بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی اروپا است، همچنان یک یکی از مقاصد اصلی برای مهاجران غیرقانونی و پناهجویانی است که قصد زندگی در اتحادیه اروپا را دارند. تنها در سال میلادی گذشته، مقامات آلمانی بیش از ۲۶۶ هزار مورد ورود و اقامت غیرقانونی به این کشور را ثبت کردند و بسیاری از این مهاجران غیرقانونی از سوریه و افغانستان بودند.

انتهای پیام

نظر شما