شناسهٔ خبر: 68616135 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نخست وزیر عراق:

همجواری ایران و عراق می‌تواند به عامل گسترش روابط دو کشور تبدیل شود

نخست وزیر عراق، روابط ایران و عراق را عمیق و قدیمی خواند و گفت: همجواری ما می‌تواند به عامل گسترش روابط دو کشور تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد شیاع السودانی در نشست خبری مشترک با مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان اینکه برای پزشکیان آرزوی موفقیت در مسئولیت خود داریم، گفت: روابط ایران و عراق روابطی عمیق و قدیمی است و در حوزه های مختلف در جریان است.

وی افزود: همچنین هم جواری ایران و عراق می تواند به مسیری برای گسترش روابط ما تبدیل شود.

نخست وزیر عراق گفت: مناطق صنعتی مرزی که در سه استان راه‌اندازی می‌شود بسیار حائز اهمیت است، استان میسان و جیزان و البصره؛ کما اینکه شهر اقتصادی که دو هزار متر از مساحت را برای آن اختصاص داده‌ایم بسیار حائز اهمیت است

السودانی بیان کرد: اقدام و فعالیت شرکت‌های ایرانی که مقتدر و دارای توان هستند را بررسی کردیم، به‌ویژه شرکت‌هایی که در زمینه زیرساخت‌ها فعالیت می‌کنند. هر چقدر که این شراکت‌ها افزایش یابد، در سطح ثبات منطقه تاثیر می‌گذارد.

وی اعلام کرد: امروز ما حدود ۱۴ یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف امضا کردیم که با یادداشت‌های امضا شده قبل، نقشه راهی برای توسعه روابط دو کشور می‌شود.

نخست وزیر عراق اظهار کرد: باید از برادران ایرانی به‌خاطر مشارکت در توافق شراکت گاز بین ترکمنستان و عراق تشکر کنم.

السودانی گفت: ما بارها تاکید کرده‌ایم که مخالف توسعه دامنه تنش و درگیری علیه حاکمیت کشورها هستیم و لازم است جامعه بین‌الملل به وظایف و مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: نباید هیج اقدام مسلحانه و تهدید آمیزی بخصوص از خاک عراق علیه ایران صورت گیرد.

نظر شما