شناسهٔ خبر: 68615911 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

السیسی خواستار فشار اتحادیه اروپا برای آتش‌بس در غزه شد

رئیس‌جمهور مصر در دیدار با همتای آلمانی خود اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید به رژیم اسرائیل برای آتش‌بس فشار بیاورد.

صاحب‌خبر -

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه گفت که امیدوار است اروپا به منظور دستیابی به توافق آتش بس در غزه به رژیم صهیونیستی فشار بیاورد.

براساس گزارش سما الاخباریه، السیسی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانک اشتاین مایر، همتای آلمانی خود تاکید کرد که استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح در غزه نقض جدی حقوق بشر است و آن را موضوعی خطرناک توصیف کرد.

رئیس‌جمهور مصر در زمینه استفاده اشغالگران از سلاح قحطی علیه نوار غزه، اعتبار و ایده ارزش‌های حقوق بشری را که سال‌ها در مورد آن صحبت می‌شود ولی صهیونیست ها همچنان به نقض آنها ادامه می‌دهند، زیر سوال برد. 

ماه‌هاست که مصر و قطر مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اشغالگر اسرائیل را رهبری می‌کنند، اما این مذاکرات به توافق منجر نشده است. به دلیل رد درخواست‌های حماس از سوی رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ، خروج نیرو‌های خود از نوار غزه و بازگرداندن آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه توافق هنوز منعقد نشده است.

در همین راستا جنبش حماس اعلام کرده است خواسته‌های افراطی رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرد و این رژیم باید ارتش خود را به طور کامل از غزه خارج کند. در مقابل نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته‌های جدیدی در مذاکرات اعلام کرده است.

 مترجم: مینا عظیمی

نظر شما