شناسهٔ خبر: 68615043 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیام‌های تسلیتی که برای پری صابری مخابره شد

ندا آل سید طیب

در پی درگذشت پری صابری، هنرمند باسابقه تئاتر، بخشی از مدیران هنری پیام‌هایی را برای تسلیت‌گویی منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، مشاور وزیر فرهنگ و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با انتشار پیام‌هایی، درگذشت این هنرمند را تسلیت گفتند.

پری صابری با خلق آثار حرفه‌ای و ملی منجر به وزن و تعالی تئاتر ایران شد

محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در متن پیام تسلیت خود نوشته است: «انا لله و انا الیه راجعون پری صابری یکی از نام‌آوران و ستاره‌های درخشان آسمان هنرهای نمایشی کشور در ایران و جهان بود که با خلق آثار حرفه‌ای، ماندگار و ملی منجر به وزن و تعالی تئاتر کشور شد. رفتن این هنرمند محترم و بزرگ و صاحب سبک تئاتر بسان فقدان یکی از پایه‌های تئاتر ملی و ایرانی کشور ما است که جایگزینی نخواهد داشت. اینجانب درگذشت بانوی تئاتر ایران خانم پری صابری را به دوستداران ایشان تسلیت عرض می کنم و برای خانواده محترم آن مرحومه از خداوند منان صبر بر این مصیبت را خواستارم محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»

پیام تسلیت رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

محمود شالویی، مشاور وزیر فرهنگ و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیز در پیام تسلیت خود چنین نوشته است:

درگذشت بانو پری صابری، کارگردان نامدار هنرهای نمایشی ایران را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون» هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق ثبت است بر جریده عالم دوام ما (حافظ)

درگذشت تأسف انگیز بانوی نامدار هنرهای نمایشی ایران و نویسنده و کارگردان نمایش های ماندگارِ «هفت خان رستم»، «هفت شهر عشق»، «رند خلوت نشین» و «شمس پرنده»؛ بانوی فقیده، پری صابری را به خاندان گرامی ایشان و عموم شاگردان و علاقه مندان وی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

بانو پری صابری، قله‌های بلند زبان و ادب فارسی چون فردوسی، حافظ، مولانا جلال الدین بلخی و سعدی شیرین سخن را نگهبانان هویت ملی و آئینه درخشان باورهای ایرانیان می‌دانست و از همین روی، نسبت به این مفاخر گرانقدر ایران زمین بر خود احساس مسئولیت بیشتری می‌کرد، تاجاییکه با ارائه آثار فاخر نمایشی درباره این بزرگان، به سهم خود نقش مهم و موثری را برای معرفی هرچه بهتر آنان به جامعه امروز بویژه نسل جوان ایفا نمود. نام و یاد این هنرمند برجسته ایران عزیز را گرامی می‌داریم و امید آن داریم که آثار فاخر این بانوی ارجمند به فراموشی سپرده نشود. از درگاه قادر متعال برای ایشان آرزوی رحمت و مغفرت و جهت بازماندگان صبر و شکیبایی درخواست می‌نمایم. »

محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی در پیامی درگذشت پری صابری پیامی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی ، متن این پیام بدین شرح است: « هوالباقی بار دیگر داغی تازه بر دلها نشست و تئاتر ایران با از دست دادن یکی از هنرمندان پیشکسوتش عزادار شد. مرحومه پری صابری از کارگردانان برجسته تئاتر، نویسنده و فعالان فرهنگی ایرانی و از پیشگامان تئاتر مدرن ایران بود و در طول فعالیت‌هایش تلاش کرد تا آثار هنری و فرهنگی ایران را با هنر نمایش تلفیق کند و در این مسیر بارها تالار وحدت میزبان نمایش‌های فاخر او برپایه داستان‌های اساطیری ایران بود. پری صابری با «من به باغ عرفان» سفرش را در تالار وحدت آغاز کرد و به «باغ دلگشا» رسید. این تالار بارها و بارها شاهد تلاش‌های او در روایت «رستم و سهراب»، «شمس پرنده»، «آنتیگونه»، «رند خلوت‌نشین»، «یوسف و زلیخا»، «لیلی و مجنون» و «هفت خان رستم» بود و حضورش تا همیشه در میان این صحنه و صندلی‌ها احساس می‌شود. درگذشت این هنرمند عزیز را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری کشور به ویژه اهالی هنرهای نمایشی، تسلیت گفته و از درگاه خدای منان برای ایشان، طلب رحمت و آمرزش الهی دارم.»

پری صابری، هنرمند باسابقه تئاتر دیروز، ۲۰ شهریور ماه بعد از یک دوره بیماری از دنیا رفت.

در حال بروز رسانی است.

برچسب‌ها:

نظر شما