شناسهٔ خبر: 68615012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پزشکیان: روابط ایران و اقلیم کردستان عراق خوب است؛ برای تقویت آن تلاش می‌کنیم+ فیلم

رئیس‌جمهور گفت: روابط میان ایران و اقلیم کردستان در حال حاضر خوب است و با یاری خدا، برای تقویت آن تلاش می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان که به منظور انجام سفری ۳ روزه به عراق سفر کرده است، در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه رووداو، مبنی بر اینکه پیام شما برای شهروندان عراق و اقلیم کردستان چیست، به زبان کوردی، گفت: به آنها درود می‌فرستیم و در خدمت آنها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ما شامل سفر به اقلیم کردستان عراق نیز هست، افزود: ان شاء الله به اقلیم کردستان سفر و در آنجا رایزنی خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: روابط میان ایران و اقلیم کردستان هم اکنون خوب است و با یاری خدا، برای تقویت آن تلاش می‌کنیم.

دکتر پزشکیان گفت: در این سفر همه مسائل امنیتی، اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی را بررسی خواهیم کرد.

دکتر مسعود پزشکیان که از نخستین ساعات صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان به عراق سفر کرده است، در بدو ورود و در محل فرودگاه بین‌المللی بغداد مورد استقبال رسمی نخست وزیر عراق قرار گرفت.

وی سپس، در مسیر فرودگاه تا کاخ ریاست جمهوری با حضور در محل یادمان فرماندهان شهید مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، نسبت به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

پزشکیان سپس در دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور و نخست وزیر این کشور گفت‌وگو کرد.

وی همچنین پس از دیدارهای رسمی در بغداد، جهت زیارت حرم امیرالمؤمنین و امام حسین سلام الله علیهما به شهرهای نجف و کربلا خواهد رفت.

رئیس‌جمهور از برخی پروژه‌های شرکت‌های ایرانی در بصره نیز بازدید خواهد کرد و به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان راهی اربیل و سلیمانیه در شمال عراق خواهد شد.

نظر شما