شناسهٔ خبر: 68614390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول تاکید کرد:

ضرورت اشتراک‌گذاری تجارب دانشگاه‌ها در حوزه دانشجویی

علی انوار

دبیر شورای هماهنگی معاونان دانشجویی دانشگاه‌های منطقه ۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها تجارب خود را در حوزه دانشجویی با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

صاحب‌خبر -

موسی رضائی ۲۱ شهریور در نشست هم‌اندیشی معاونان دانشجویی دانشگاه‌های منطقه ۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: در همین راستا ضروری است تا دانشگاه‌ها تجارب خود را در حوزه دانشجویی با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

وی با اشاره به دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تعیین و معرفی دبیر منطقه در حوزه‌های معاونت دانشجویی، افزود: در همین راستا انتخاب این دبیران در حوزه‌های مختلف معاونت با نظر معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها انجام خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز به ضرورت بازدید معاونان و مدیران حوزه دانشجویی دانشگاه‌های منطقه از امکانات حوزه تخصصی دانشگاه‌های منطقه و کشور تاکید کرد و گفت: با انجام این بازدیدها و استفاده از تجربیات دانشگاه‌های مختلف، می‌توان نواقصات احتمالی موجود در دانشگاه خودمان را برطرف کنیم.

دبیر شورای هماهنگی معاونان دانشجویی دانشگاه‌های منطقه ۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تجربه در حوزه دانشجویی را سرمایه دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از تجربیات همدیگر قطعا در ارتقای مزایای ارائه شده به دانشجویان تاثیرگذار خواهد بود.

اسماعیل گلی معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه این دانشگاه در سال ۱۳۵۷ شروع بکار کرده و در حال حاضر دارای ۹ دانشکده، ۴۲۰ عضو هیات علمی، ۴۰۰ کارمند، ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی و یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی است، گفت: این دانشگاه طی چند سال اخیر جایگاه مناسبی در میان دانشگاه‌های کشور پیدا کرده و افتخارات متعددی در حوزه‌های مختلف کسب کرده است.

وی با اشاره به حضور ۵ دانشمند یک درصد برتر و ۱۶ دانشمند ۲ درصد برتر در این دانشگاه، افزود: همچنین دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در ۶۷ رشته کارشناسی، ۱۶۶ رشته کارشناسی‌ارشد و ۶۸ رشته دکتری در حال تحصیل هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه توجه به رفاه دانشجویی و تلاش برای بهبود کیفیت زیست دانشجویی اولویت مهم رئیس دانشگاه است، تصریح کرد: امروز در دانشگاه محقق اردبیلی شاهد ساخت خوابگاه‌های متاهلی و مجردی دانشجویی، استخر و صنعتی‌سازی سالن غذاخوری هستیم که با بهره‌برداری از این پروژه‌های خوابگاهی طی ۲ سال آتی، شاهد به حداقل رسیدن مشکلات در این حوزه خواهیم بود.

وی با اشاره به افتخارات دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه دانشجویی، اضافه کرد: طی ۳ سال اخیر ۵ نفر از دانشجویان این دانشگاه برنده جایزه البرز و ۶ نفر از دانشجویان به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده‌اند.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در آخرین مرحله انتخاب دانشجوی نمونه کشوری در سالجاری از ۱۹ نفر دانشجوی نمونه کشوری، ۳ نفر از دانشگاه محقق اردبیلی انتخاب شدند، گفت: همچنین در حوزه تربیت‌ بدنی نیز دانشگاه محقق اردبیلی رتبه برتر کشور را در سالجاری کسب کرده است.

انتهای پیام

نظر شما