شناسهٔ خبر: 68613073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای اصفهان از روز شنبه هفته آینده بارانی می‌شود

اصفهان- ایرنا- رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از وقوع بارش های رگباری و بارانی شدن هوای برخی مناطق استان از روز شنبه هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

لیلا امینی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: شرایط وقوع بارش‌های رگباری برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در مناطق غرب، جنوب و ارتفاعات شمالی استان وجود دارد که به همین دلیل هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

وی ادامه داد: شرایط تشدید ناپایداری جوی از روز پنجشنبه(فردا) تا اوایل هفته آینده در استان پیش بینی می‌شود.
رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد، همراه با خیزش گرد و خاک در مناطق شمال و شرق استان در روزهای پنجشنبه تا یکشنبه مورد انتظار است که موجب کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
وی اضافه کرد: دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

امینی گفت: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعت شبانه‌روز گذشته به ۳۵ و در خُنکترین ساعات به ۱۷ درجه سانتیگراد رسید.

وی افزود: آران و بیدگل و بادرود با ۳۸ و بویینِ میاندشت با ۱۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.
رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان، برای این کلانشهر در روز پنجشنبه (فردا)، هوای صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و برای روز جمعه، هوای صاف تا قسمتی ابری ، از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید در نیمه شرقی همراه با گرد و خاک پیش بینی کرد.

هوای اصفهان از روز شنبه هفته آینده بارانی می‌شود

نظر شما