شناسهٔ خبر: 68612783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار سنندج:

ماه مولود فرصت مناسبی برای تبیین سیره پیامبر به نسل جوان است

سنندج- ایرنا- فرماندار سنندج گفت: ماه ربیع الاول(مولود) فرصت مناسبی برای تبیین سیره و سلوک پیامبر گرامی اسلام(ص) به نسل جوان و تقویت وحدت بین مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسن عسکری روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین یادواره عارف نامی کرد سید بهاء‌الدین شمس قریشی در سنندج اظهار کرد: خداوند متعال در آیات متعدد حضرت محمد (ص) را دلیل خلقت جهان هستی عنوان می‌فرماید؛ بنابراین در صورت تبیین درست شخصیت آن حضرت، زمینه بیدار شدن وجدان های به خواب رفته و حاکمیت ارزش ها و اخلاق انسانی و اسلامی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه تبیین ومعرفی سیره و روش رندگی پیامبر اسلام (ص) جامعه‌ را در برابر ناهنجاری‌ها بیمه می کند، افزود: آنچه که ما امروز در قالب هجمه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با آن مواجه هستیم ناشی از کم کاری و عدم صحیح تبیین راه وروش زندگی حضرت ختمی مرتبت است که باید با همت و عزم جدی در این زمینه گام برداریم.

فرماندار سنندج در ادامه با اشاره به اینکه ماه مولود در بین مردم کردستان از جایگاه بسیار والایی برخوردار است، افزود: این عشق و ارادت مردم استان کردستان به ساحت مقدس حضرت رسول که در این ماه تبلور خاصی دارد فرصت مناسبی برای تبیین این جایگاه در بین نسل جوان و یکی از این راه ها برگزاری جشن های مولودی خوانی است.

وی به برگزاری بیستمین یادواره سید بهاء‌الدین شمس قریشی همزمان با آغاز هفته وحدت اشاره کرد و گفت: همچنین در این ایام برنامه‌های دیگری از جمله جشن هفته وحدت در میدان آزادی، جشن بزرگ امت احمد در خیابان فردوسی سنندج و جشنواره موسیقی اقوام از ۲۸ تا ۳۱ شهریور در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور در قالب بیستمین یادواره عارف نامی کرد سید بهاء‌الدین شمس قریشی این برنامه معنوی با همت و تلاش شورای طریقت کردستان و حوزه هنری استان روز دوشنبه ۲۶ شهریور مصادف با ۱۲ ربیع الاول میلاد فخر عالم حضرت محمد(ص) "به باور اهل سنت"و اولین روز هفته وحدت از ساعت ۱۹ در مسجد جامع سنندج(دارالاحسان) برگزار می‌شود.

اسعد فرهادی افزود: اجرای مولودی خوانی فولکلور و سنتی مناطق کردنشین توسط هنرمندان و تربیت شدگان خانقاه‌های کردستان را از مهمترین بخش‌های این برنامه معنوی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: گرامیداشت یاد و خاطره سید بهاء الدین شمس قریشی خالق مولودنامه، معراجنامه و شمس الغقائد به عنوان هنرمند عارف در انسجام بخشیدن و رونق بخشیدن به مولودی خوانی های مناطق کردنشین از دیگر اهداف این برنامه معنوی است.

نظر شما