شناسهٔ خبر: 68612545 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

انتخاب رشته ۵۴۳ هزار نفر در کنکور/ فرصت انتخاب رشته تمدید نمی‌شود

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اشاره به آمار انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: ساعت ۲۴ امروز ۲۱ شهریور آخرین فرصت انتخاب رشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرضا کریمیان اظهار کرد: تاکنون ۵۴۳ هزار نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده اند، با توجه به مجاز شدن بیش از یک میلیون نفر، بیش از نیمی از داوطلبان مجاز فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون هم همزمان با انتخاب رشته آزمون سراسری صورت می‌گیرد، تاکنون بیش از ۷۸ هزار نفر رشته‌های بدون آزمون را انتخاب کرده اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تاکید کرد: مهلت انتخاب رشته برای بار دوم تمدید شده است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳ فرصت دارند انتخاب رشته خود را تکمیل کنند و به داوطلبان توصیه می‌شود زودتر انتخاب رشته خود را انجام دهند و آن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

کریمیان یادآور شد: مطالعه دقیق ویژه‌نامه و استفاده از سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی که در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش فعال شده است می‌تواند به انتخاب رشته داوطلبان کمک کند. همچنین دفترچه انتخاب رشته‌های با آزمون و بدون آزمون و رشته محل‌های جدید و اصلاحات دفترچه‌ها در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شده است.

به گزارش مهر، کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیرماه سال ۱۴۰۳ با حضور یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۶۰۱ نفر برگزار شد. نتیجه اولیه آزمون به همراه کارنامه ملاک انتخاب رشته جمعه ۹ شهریورماه منتشر شد و یک میلیون و ۳۰ هزار و ۵۱۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

پیش بینی می‌شود نتایج نهایی پس از پایان مراحل انتخاب رشته و برگزاری سایر فرآیندهای رشته‌های نیمه متمرکز در مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شود.

نظر شما