شناسهٔ خبر: 68612516 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

پنج مدل از بهترین دوربین‌های بدون آینه سونی برای عکاسان حرفه‌ای

سونی بیش از یک دهه است که در دنیای دوربین های بدون آینه پیشگام بوده و هنوز هم یکی از بزرگترین و محبوب ترین تولیدکنندگان دوربین در جهان است. چه در حال بهبود فناوری حسگر و فوکوس خودکار یا ساخت یکی از فشرده‌ترین دوربین‌های فول فریم موجود در بازار، سونی همچنان برندی نوآور است که همچنان بازار بدون آینه را به پیش می‌برد. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۵ دوربین از بهترین دوربین‌های بدون آینه سونی بپردازیم.

صاحب‌خبر -
---------------- رپورتاژ آگهی -----------------

سونی بیش از یک دهه است که در دنیای دوربین های بدون آینه پیشگام بوده و هنوز هم یکی از بزرگترین و محبوب ترین تولیدکنندگان دوربین در جهان است. چه در حال بهبود فناوری حسگر و فوکوس خودکار یا ساخت یکی از فشرده‌ترین دوربین‌های فول فریم موجود در بازار، سونی همچنان برندی نوآور است که همچنان بازار بدون آینه را به پیش می‌برد. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۵ دوربین از بهترین دوربین‌های بدون آینه سونی بپردازیم.
 

دوربین بدون آینه چیست؟


دوربین بدون آینه نوعی دوربین است که بدون آینه رفلکس کار می کند. نور مستقیماً از لنز به سنسور دیجیتال می گذرد، که سپس تصویر شما را بر روی صفحه LCD دوربین نمایش می دهد و به شما امکان می دهد تنظیمات را تنظیم کنید و پیش نمایش عکس خود را قبل از عکس گرفتن تماشا کنید. تغییرات و پیشرفت ها راه را برای لنزهای بدون آینه بیشتر هموار کرده است و این دوربین را به خط مقدم عکاسی قابل تنظیم تبدیل کرده است. به همین دلیل است که اکثر برند‌های مشهور دنیای عکاسی همچون سونی، کانن، نیکون و.... یک سری تولیدی از این دوربین‌ها دارند.
 

Sony α7 IV؛ بهترین انتخاب یک دوربین بدون آینه


Sony α7 IV فقط بهترین دوربین سونی آلفا نیست که ما در اینجا به شما پیشنهاد می‌کنیم، بلکه یکی از بهترین دوربین‌هایی است که از لحاظ عملکرد در بازار دوربین‌های حرفه‌ایی موجود می‌باشد. این دوربین هیبریدی دارای سنسور ۳۳ مگاپیکسلی با محدوده دینامیکی خیره کننده است و یکی از بهترین سیستم های فوکوس خودکار در کلاس خود را به رخ می کشد. این امر باعث می‌شود که برای سوژه‌های سریع‌ در حال حرکت مناسب باشد و با عکس‌برداری متوالی سریع خود عکس‌های جالبی از خود به یادگار بگذارد.
گفتنی است اگر از فایل‌های RAW فشرده‌نشده عکس‌برداری می‌کنید، سرعت عملکرد آن بسیار کاهش می‌یابد. گذشته از این، α7 IV همچنین یک منبع ویدئویی است، با ضبط 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه (البته با کراپ)، بدون محدودیت زمانی ضبط، و عمق رنگ داخلی 10 بیتی 4:2:2 برای ثبت همه چیز، از فیلم سینمایی گرفته تا ویدیو اسلوموشن
این دوربین علاوه بر اینکه برای طیف وسیعی از سبک‌های عکس و فیلم مناسب است، با بدنه محکم و مقاوم در برابر آب و هوا، صفحه نمایش لمسی با زاویه متفاوت و منظره یاب الکترونیکی با وضوح بالا(EVF) ساخته شده است تا دوام داشته باشد. شما یک نمای واضح از سوژه خود دارید – پشتیبانی از دو اسلات کارت حافظه، که یکی از آنها از کارت های سریعتر CFexpress است و از همه پورت های مورد نیاز برای لوازم جانبی ویدئو پشتیبانی می کند. تمام این قدرت سخت افزاری و پردازشی به قیمت قابل حمل بودن تمام می شود و دوربینی بسیار خوش دست می‌باشد، اگر به دنبال یک دوربین فوق العاده و همه کاره هستید، این دوربین سونی شاید همان حلقه گمشده باشد که به دنبال آن می‌گردید.
 

A6700؛ قیمت مناسب و امکانات بی‌شمار


اگر Sony α7 IV قیمتی دارد که ممکن است کمی گران باشد ، در عوض سونی α6700 قیمت بسیار مناسب‌تری دارد و راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه است. این دوربین هیبریدی APS-C یکی از توانمندترین مدل های میان رده و یکی از خوش فرم‌ترین مدل های سنسور کراپ موجود در بازار است. در این دوربین عملکرد سنسور‌های جدید با وضوح بالاترشان، قدرت پردازش بیش‌ترشان و ویژگی‌های ویدیویی چشمگیرتر نسبت به سری قدیمی‌تر آلفا بهبود یافته است. همچنین قابلیت ضبط ویدیوی 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه و ضبط داخلی 10 بیتی Log از دیگر ویژگی‌های این مدل خوش قیمت و میان رده از سری دوربین‌های سونی است.
علاوه بر این، دوربین دارای سیستم موثر IBIS و پیچیده‌ترین فوکوس خودکار سونی است که با تشخیص و ردیابی سوژه مبتنی بر هوش مصنوعی می‌باشد. این سیستم همان سیستمی است که در Sony α7C II، که در بالا ذکر شد، و Sony ZV-E1، که در زیر به معرفی آن خواهیم پرداخت وجود دارد، و یکی از بهترین سیستم‌های فوکوس خودکار موجود در بازار است که تضمین می‌کند حتی با سوژه‌های در حال حرکت سریع نیز به ندرت فوکوس را از دست خواهید داد. در مجموع، این یکی از بهترین دوربین های بدون آینه سونی در کلاس خود است. برای خرید و مشاهده قیمت دوربین سونی a6700 اینجا کلیک کنید:
https://gholab.ir/fa/محصول/دوربین-عکاسی-دیجیتال/دوربین-بدون-اینه-سونی-مدل-alpha-a6700
 
دوربین هیبریدی APS-C یکی از توانمندترین مدل های میان رده و یکی از خوش فرم‌ترین مدل های سنسور کراپ موجود در بازار است.
 

Sony ZV-E10؛ بهترین مدل ارزان قیمت دوربین‌های بدون آینه سونی


Sony ZV-E10 بهترین مدل ارزان قیمت در مجموعه دوربین های بدون آینه سونی است. در حالی که این دوربین مناسب برای کار بلاگر‌ها و بلاگری طراحی شده است، اما یک دوربین با ارزش عالی است که برای عکاسی نیز خوب عمل می کند، البته تا زمانی که مشکلی نداشته باشید که قابلیت منظره یابی را کنار بگذارید. این دوربین از حسگر مشابه سونی α6400 استفاده می‌کند و صفحه‌نمایش کاملاً مجهزی را داراست که نظارت بر روند عکاسی و یا هنگام ضبط ویدیو یا گرفتن سلفی را آسان‌تر می‌کند. از دیگر موارد اضافه شده می توان به میکروفون داخلی بهتر و جک هدفون اشاره کرد.
همانطور که گفتیم این مدل از دوربین بدون آینه سونی مناسب برای بلاگری و ضبط ویدیو طراحی شده است. اما در بخش عکاسی نیز به اندازه خواهر و برادرهای آلفا خود توانایی مکفی را دارا می‌باشد. کیفیت کلی ثبت تصویر عالی و قابلیت عکاسی سریع پشت سر هم دارد و عمر باتری آن نیز عالی است. فوکوس خودکار در اینجا نسبت به دوربین های رده بالاتر سونی عملکرد پایین‌تری دارد، اما در کل هنوز بسیار موثر است. در نهایت، اگر می‌توانید بدون منظره یاب به عکاسی ادامه دهید، این دوربین بدون آینه یک گزینه اقتصادی عالی است که هم برای بلاگر‌ها و هم برای عکاسان مبتدی مناسب است.
 

α7C II؛ جمع و جور و قدرتمند


اگر Sony α7 IV مانند همه چیزهایی است که تا به حال در یک دوربین رویای آن را دیده اید - به جز اینکه بدنه دوربین فشرده تری را ترجیح می دهید، سونی α7C II در اینجا دست به کار می‌شود و بدنه دوربین فشرده‌تری را به شما عرضه می‌کند. مدل فول فریم کامپکت سونی مانند نسخه فشرده آلفا 7 معمولی است. α7C II دقیقاً از همان سنسور 33 مگاپیکسلی α7 IV استفاده می‌کند اما با بدنه‌ای که از نظر اندازه به مدل‌های APS-C مانند α6700 سونی نزدیک‌تر است. این ابداع کمی نیست، به خصوص اگر بدانیم که هنوز با تثبیت کننده تصویر درون بدن (IBIS) یک EVF و یک صفحه نمایش کاملاً مجهز همراه است.
البته، این اندازه جمع و جور با برخی نقایص نسبت به مدل‌های پیشرفته‌تر آلفا همراه شده است. EVF فوق‌الذکر در مقایسه با نمونه موجود در α7 IV بسیار کوچک است و α7C II تنها دارای یک اسلات کارت SD حافظه است که ممکن است برای برخی مشکل ساز باشد. اما از جنبه مثبت بخواهیم به این دوربین خوش دست نگاه کنیم، دارای یک واحد پردازشی جدید مجهز به هوش مصنوعی است که فوکوس خودکار و قابلیت تشخیص سوژه برای دوربین را بیشتر بهبود می بخشد.
 

Sony ZV-E1؛ بهترین دوربین بدون آینه مناسب بلاگری


Sony ZV-E1 اساساً یک دوربین بدون آینه فراگیر و متمرکز برای بلاگر‌ها و تولیدکنندگان محتوا است. در حالی که برندهای دیگر شروع به تولید دوربین‌های ولاگ محور کرده‌اند، سونی اولین برندی است که یک دوربین اختصاصی vlogging با سنسور فول فریم عرضه می‌کند. درست است که این دوربین دارای قیمت مناسبی است، اما به این معنا نیست که از کیفیت قابل توجهی برخوردار نباشد. این دوربین به گونه‌ای ساخته شده است که یوتیوبر‌ها را راضی نگه می‌دارد و به خود جلب می‌کند ، با ویژگی قاب‌بندی مفید با هوش مصنوعی و ویژگی‌های کمکی فوکوس خودکار که برای اپراتورهای تک دوربین عملکردی عالی را به ثبت می‌رساند.
 
Sony ZV-E1 اساساً یک دوربین بدون آینه فراگیر و متمرکز برای بلاگر‌ها و تولیدکنندگان محتوا است.

فراتر از آن، سنسور خود را از Sony α7S III گران‌قیمت گرفته است و در نور کم، عملکرد فوق‌العاده خوبی دارد. همچنین دارای IBIS، یک میکروفون جهت دار داخلی، ضبط داخلی 10 بیتی 4:2:2، و تعداد زیادی پروفایل تصویر و کدک است. اگر به دنبال یک دوربین مناسب کار جمع و جور برای فیلم‌برداری هستید، این بهترین دوربین سونی برای فیلم‌برداری است. اگر به دنبال یوتیوبری حرفه‌ای نیستید، Sony ZV-E10 مقرون به صرفه تر که در بالا معرفی شد ممکن است تمام نیازهای شما را از یک دوربین مناسب بلاگری و تولید محتوا فراهم کند.البته این دوربین عملکرد مناسبی را برای عکاسی و فیلمبرداری برای تازه‌کاران از خود به‌جای می‌گذارد که همین موضوع می‌تواند یک انتخاب جذاب باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما