شناسهٔ خبر: 68612265 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس‌جمهور به نخست وزیر عراق اهدا کرد؛

پیام تشکر رهبر انقلاب از مهمان‌نوازی موکب‌داران، ملت و دولت عراق در اربعین حسینی

تهران- ایرنا- پیام تشکر رهبر انقلاب اسلامی از موکب‌داران و ملت عراق، در جریان سفر رئیس‌جمهور کشورمان، به نخست وزیر این کشور اهداء شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در پیامی از میزبانی موکب‌داران و ملّت بزرگ عراق در ایام اربعین حسینی تشکر کردند.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور اسلامی ایران صبح امروز ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ لوح و متن عربی این پیام را در جریان سفر به کشور عراق به نخست وزیر این کشور اهداء کرد

ترجمه فارسی پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اوّلین کلمه تشکّر است؛ از صمیم قلب، از طرف خودم و از طرف ملّت بزرگ ایران تشکّر میکنم: هم از شما موکب‌داران که در ایّام اربعین، کرامت را و رحمت و مودّت را به منتهیٰ‌درجه رسانده‌اید؛ هم از همه‌ی ملّت بزرگ عراق و هم از مسئولین در دولت عراق که امنیّت را و فضا را و زمینه را فراهم کرده‌اند؛ هم بخصوص از علمای بزرگوار و مراجع عظام عراق که فضای زیارت را، فضای برادری بین آحاد مردم و بین دو ملّت را فراهم کرده‌اند؛ حقیقتاً جای تشکّر دارد.

رفتار شما برادران عزیز عراقی در مواکبِ میانِ راه و رفتار کریمانه‌ی شما با زائران حسینی، در دنیای امروز نظیر ندارد، همچنان که خود راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد و همچنان که حراست از امنیّت و سلامت ده‌ها میلیون نفر، در دنیای ناامن کنونی کاری بزرگ و بی‌نظیر است.

شما کرامت اسلامی و کرامت عربی را در رفتار خودتان و اعمال خودتان نشان داده‌اید، و همه به عشق سیّدالشّهدا (سلام‌الله علیه) است. این عشق به حسین‌بن‌علی یک امر استثنائی است؛ شبیه این را در هیچ جا، در هیچ زمان، سراغ نداشتیم و نداریم. امیدواریم خداوند متعال این عشق را در دلهای شما، در دلهای ما، روزبه‌روز افزایش بدهد.

امروز دامنه‌ی این جاذبه‌ی محبّت به گستره‌ای تبدیل شده است که از عرصه‌ی پُرشور غزّه تا بسیاری از جوامع غیر مسلمان را شامل میشود؛ والحمدلله.

پیام تشکر رهبر انقلاب از مهمان‌نوازی موکب‌داران، ملت و دولت عراق در اربعین حسینی

نظر شما