شناسهٔ خبر: 68611090 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

برنامه هند برای مقابله با جرایم سایبری

هندوستان از برنامه خود برای آموزش یک شاخه مخصوص متشکل از ۵ هزار کماندو سایبری در ۵ سال آینده خبر داده است.

صاحب‌خبر -
این بخشی از تلاش کشور برای مقابله با جرائم سایبری است.

وزارت امور داخلی هندوستان اعلام کرد نیروهای مخصوص سایبری توسط سازمان های دولتی و پلیس برای مقابله با تهدیدهای سایبری و کمک به ایمن سازی فضای دیجیتال به کار گرفته می شوند.

به گزارش ایتنا از مهر، شاخه نظامی جنگجوهای سایبری بخشی از یک طرح بزرگ تر هستند که آمیت شاه وزیر امور داخلی هند اعلام کرده بود. برنامه دیگر در این زمینه شامل ایجاد مرکز کاهش کلاهبرداری سایبری(CFMC)، یک پلتفرم متمرکز هماهنگی و به اشتراک گذاری اطلاعات جرایم سایبری برای سازمان های مجری قانون که «سامانوی» (Samanvay) نام دارد و ایجاد یک سامانه ثبت مظنونین به جرائم سایبری در کشور می شود.

این سامانه جزئیات مربوط به کلاهبرداری های سایبری و آنلاین را در خود دارد و مبتنی بر پرتال ملی گزارش دهی جرائم سایبری (NCRP) و با همکاری بانک ها و واسطه های مالی ایجاد شده است.

این اقدامات زیر نظر مرکز هماهنگی جرایم سایبری هند (I۴C) انجام می شود که یک مرکز ملی برای هماهنگی پیشگیری و پاسخ به تهدیدهای دیجیتالی است. همچنین این مرکز یک کمپین آگاهی عمومی را برای انتشار اطلاعات پیشگیری از جرایم سایبری و ترویج شماره خط ملی کمک به جرایم سایبری آغاز می کند تا اطمینان حاصل شود که قربانیان جرائم سایبری بدانند باید از کجا کمک دریافت کنند. به گفته وزیر امور داخلی هند، این کشور در زمینه پرداخت های دیجیتال در جهان پیشتاز است. طبق آمار بانک مرکزی این کشور تخمین زده می شود ۴۶ درصد از پرداخت های هندوستان دیجیتالی انجام می شوند و بنابراین حفاظت در مقابل کلاهبرداری دیجیتالی امری ضروری است.

نظر شما