شناسهٔ خبر: 68609886 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

خبر خوش برای اهالی فوتبال/ بازی در زمین ورزشگاه آزادی تا 3 ماه دیگر

تهران است و یک ورزشگاه آزادی. ورزشگاهی که استاندارد است ولی وقتی به هر دلیلی امکان بازی فوتبال در این ورزشگاه وجود ندارد تیم های استقلال و پرسپولیس و تیم ملی ایران برای میزبانی آواره اند اما وزیر ورزش و جوانان یک خبر خوش به اهالی فوتبال داد و آن اینکه تا سه ماه دیگر ورزشگاه آزادی برای میزبانی آماده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

نورنیوز-گروه ورزشی: نبود ورزشگاه استاندارد کافی یکی از معضلات بزرگ پایتخت است که مشکلاتی را نه تنها برای تیم های مطرح فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس ایجاد کرده است  و از سوی دیگر  بازی با تیم های خارجی  باشگاه ها  و  تیم ملی ایران هم معضل بزرگتری است چرا که آبروی کشور در میان است و حالا بماند که  نبود زمین مناسب تمرین و بازی هم که دامن گیر تیم های شهرستانی که برای بازی فوتبال به تهران می آیند هم  شده است.

 تهران است و یک ورزشگاه آزادی. ورزشگاهی که استاندارد است ولی وقتی به هر دلیلی امکان بازی فوتبال در این ورزشگاه وجود ندارد تیم های استقلال و پرسپولیس و تیم ملی ایران برای میزبانی آواره اند.

ورزشگاه آزادی این روزها روند بازسازی را طی می کند ولی در کشور ما معمولا ساخت و حتی بازسازی ها آنقدر زمانبر می شود که بر مشکلات عدیده می افزاید و این دقیقا اتفاقی است در حال حاضر در بازسازی ورزشگاه آزادی شاهد هستیم.

بازگشایی آزادی تا 1405!

تیم های باشگاهی و تیم ملی بازهای مهمی در پیش دارند. بازی‌های تیم ملی فوتبال در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ و همچنین دیدار‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا، تبدیل به یکی از دغدغه‌های اهالی فوتبال شده  و  بازسازی کامل این ورزشگاه را به اوایل سال 1405 حواله می دهند. این خبر را مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اعلام کرد و گفت احتمالا مجموعه ورزشگاه آزادی در نوروز ۱۴۰۵ پس از بازسازی کامل  بازگشایی می شود!

حسین طلا، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، در برنامه تلویزیونی «تهران۲۰»، درباره زمان بازگشایی مجدد ورزشگاه آزادی گفت: «اگر بودجه باشد، بازسازی ورزشگاه آزادی که از تیر امسال دور جدید آن آغاز شده است، در صورتی که وقفه‌ای بین آن نیفتد یک سال و نیم زمان می‌خواهد و در این صورت عید سال ۱۴۰۵، ورزشگاه آزادی پس از بازسازی کامل آماده افتتاح مجدد می‌شود»!

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز، برگزاری هر مسابقه در ورزشگاه آزادی که در حال بازسازی است، چهار روز به زمان آماده‌سازی و همچنین هزینه‌های بازسازی اضافه می‌کند و آن را به پنج هزار میلیارد می‌رساند.

بعد از این اظهارات البته خبر خوشی را جامعه ورزشی فوتبال داد و  گفت که ورزشگاه آزادی تا پایان پاییز در اختیار فوتبال ایران قرار می‌گیرد چون نمی توانیم فوتبال را دو سال تعطیل کنیم.

پایان بازسازی بخش غربی استادیوم آزادی تا پایان پاییز

احمد دنیامالی وزیر ورزش و گفت: با پایان بازسازی بخش غربی استادیوم آزادی از پایان پاییز در اختیار فوتبال ایران قرار خواهد گرفت.

او با تاکید بر انجام اقدامات تحکیمی و تقویت سازه همزمان با بهره‌برداری از این ورزشگاه اظهار کرد: اجرای این اقدامات که به منظور افزایش استقامت ورزشگاه انجام می‌شود، نباید باعث خللی در برگزاری بازی‌ها و مسابقات شود. مطمئنا با هنر مهندسان ایرانی، اجرای همزمان بازسازی با استفاده از ورزشگاه، آن هم بصورت ایمن و بدون نگرانی قابل انجام است.

وزیر ورزش و جوانان بخاطرنشان کرد: تمامی اظهارنظرها باید بر مبنای واقعیتهای اجرایی و مهندسی باشد. همانطور که پیش‌تر گفته‌ام استانداردسازی ورزشگاه‌ها تنها محدود به استادیوم آزادی نیست و برنامه قطعی ما استانداردسازی همه ورزشگاه‌ها طبق چارچوب تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفاست.

به گفته او این کاری است که باید پیش‌تر انجام می‌شد و اگر تا امروز در انجام این کار تعللی شده ناشی از نبود برنامه و پیگیری مستمر بوده اما بنده شخصا پای این کار هستم و به شخصه بر روی این موضوع نظارت خواهم داشت. خوشحالم که عرض کنم جامعه مهندسی کشور به سابقه بنده در موضوعات عمرانی اعتماد دارد و با همین اعتماد و با کار گروهی می‌توان استانداردهای مدنظر نهادهای بین‌المللی فوتبال را در ورزشگاه‌های سراسر کشور پیاده‌ کرد.

دنیامالی ورزشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی کشور به ویژه «آزادی» را از سرمایه‌های مهم کشور قلمداد کرد و افزود: باید قدر داشته‌هایمان را بیشتر بدانیم. متاسفانه سالهای زیادی است که ورزشگاه‌های کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و باید به این کم‌توجهی پایان داد. وزارت ورزش و جوانان در این رابطه حتما نظر اهالی دلسوز فوتبال و رسانه‌ها را مدنظر قرار خواهد داد. تماشاگران و هواداران ورزش از سرمایه‌های اصلی ورزش کشور هستند و در همه جا حق مطالبه‌گری دارند و من حاضرم پاسخگوی این مطالبات باشم.

او ادامه داد: آمده‌ایم که با کار و تلاش برای این مردم امیدآفرینی کنیم. نه اهل خالی کردن دل مردم هستم و نه اهل وعده‌های دروغین و با کار شبانه‌روزی و ماندگار نظر مردم را در حوزه ورزش تامین خواهیم کرد.


نورنیوز

نظر شما