شناسهٔ خبر: 68609536 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبر بد پیاتزا برای مربیان ایرانی

تهران- ایرنا- سرمربی جدید تیم ملی والیبال برای انتخاب دستیارانش سیاستی را در پیش گرفته که شاید به مذاق مربیان ایرانی خوش نمی‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیزدهم شهریور امسال فدراسیون والیبال از سرمربی جدید تیم ملی رونمایی کرد. روبرتو پیاتزا اهل ایتالیا که پیش از این هدایت هلند را بر عهده داشت از این پس روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست.

پیاتزا هموطنش توماس توتولو را هم به عنوان دستیار اول انتخاب کرد؛ مربی‌ای که در دو مقطع در والیبال ایران حضور داشت. نخستین بار در المپیک توکیو که دستیار آلکنو بود و در بار دوم هم زمانی که بهروز عطایی سرمربیگری تیم ملی را بر عهده گرفت از توتولو دعوت به همکاری کرد اما این همکاری خیلی زود به پایان رسید.

حالا با حضور پیاتزا، توتولو برای سومین بار عضو کادرفنی تیم ملی ایران خواهد داشت. قرار است او دستیار اول سرمربی ایتالیایی باشد و با این اوصاف هر مربی ایرانی که به کادرفنی اضافه شود باید دستیار دوم باشد.

سیاست این فدراسیون پیش از این و در سال‌های اخیر که مربیان خارجی همچون کولاکوویچ و پائز، هدایت تیم ملی را بر عهده داشتند سیاستی تحمیلی بود تا مربی ایرانی به عنوان دستیار اول انتخاب شود اما به نظر می‌رسد این بار شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد و علاوه بر اینکه توتولو دستیار اول پیاتزا خواهد بود مربی ایرانی هم با نظر سرمربی ایتالیایی تیم ملی انتخاب خواهد شد.

از محمدرضا تندروان و رضا مومنی‌مقدم به عنوان گزینه‌های دستیاری پیاتزا نام برده می‌شود.

نظر شما