شناسهٔ خبر: 68608915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بازدید ارزیاب یونسکو از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ارزیاب یونسکو در سومین روز حضور خود در استان از مجموعه تاریخی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، عطا حسن‌پور صبح امروز_ چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور _در بازدید ارزیاب یونسکو از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد اظهار کرد: مجموعه فلک‌الافلاک شامل پل گپ، رودخانه، پل حاجی، تپه فلک الافلاک، محل ترانشه باستان شناسی و برج قدیم قلعه به‌صورت پیاده مورد بررسی ارزیاب قرار گرفت و از نزدیک از آنها بازدید کرد.

وی افزود: همچنین ارزیاب یونسکو از محوطه باغ و چشمه گلستان، باشگاه افسران، محل چشمه کارستی فلک‌الافلاک و سیاه چادر و غذاهای سنتی و محلی بازدید و از آنها گزارش تصویری تهیه کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به وجود بازارچه دائمی صنایع دستی در محوطه باغ گلستان نیز اظهار داشت: ارزیاب یونسکو در ادامه برنامه‌های روز سوم خود در خرم آباد، از این بازارچه بازدید کرد و با صنعتگران و هنرمندان این به گفتگو پرداخت.

حسن‌پور افزود: وضعیت درآمدی اشتغال، تعداد افراد شاغل در این حوزه، هم‌جواری صنعتگران با قلعه فلک‌الافلاک و تأثیر جهانی شدن بر درآمد هنرمندان از مواردی بود که ارزیاب یونسکو بر آنها تاکید داشت و در این خصوص با هنرمندان و صنعتگران حاضر در بازارچه تبادل نظر کرد.

وی گفت: وجود غرفه‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، مرکز توانبخشی معلولین، زندانیان و سازمان بهزیستی در میان غرفه‌های دائمی بازارچه صنایع دستی برای ارزیاب یونسکو بسیار حائز اهمیت و از این موضوع خوشحال بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: بازارچه دائمی صنایع دستی شامل غرفه‌های عرضه لباس محلی، چرم، صنایع چوب، موسیقی سنتی، ساخت کمانچه، میناکاری و قلم‌زنی است.

حسن‌پور گفت: ارزیاب یونسکو ضمن بازدید از بنای سربازخانه و باشگاه افسران نیز، جلسه بررسی تعیین حرایم و عرصه و پایش آثار را در محل دفتر پایگاه فلک الافلاک برگزار کرد.

وی افزود: ارزیاب یونسکو در پایان از بنای قلعه و موزه‌های مردم شناسی بازدید کرد و به عنوان نخستین گردشگر و بازدید کننده وارد موزه جدید باستان‌شناسی شد.

نظر شما