شناسهٔ خبر: 68607176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

خبرویژه/

پزشکیان به دنبال وفاق است و نه نفاق

اصلاح‌طلبان رادیکال در تلاش هستند تا گفتمان رئیس‌جمهور در مسئله وفاق را تغییر دهند، این فشار از بیرون هدایت می‌شود!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در شرایطی که برخی تندروهای اصلاح طلب می کوشند تا با دادن آدرس های غلط در خصوص راهبرد و گفتمان دولت پروژه های سیاسی خود را دنبال کنند یک روزنامه اصلاح طلب با بررسی جملات کلید مطرح شده از سوی پزشکیان تاکید کرد که دال مرکزی اندیشه و گفتار رئیس جمهور چهاردهم، «وفاق»، «سند چشم انداز» و «عدالت» می باشد.

روزنامه هم مهین در گزارشی با بررسی جملات کلیدی و مواضع مطرح‌شده در جلسات تودیع و معارفه وزرای سیاسی-اجتماعی نوشت: پس از اینکه جلسه رای اعتماد به کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان برگزار شد و تمامی وزرای پیشنهادی توانستند از مجلس دوازدهم رای اعتماد بگیرند، یک‌به‌یک مراسم تودیع وزرای دولت سیزدهم و معارفه وزیر دولت جدید برگزار می‌شود تا کابینه وزرا به صورت رسمی کار خود را در وزارت‌خانه آغاز کرده و گام در مسیری بگذارند که دستور آن توسط رئیس‌جمهوری صادر شده است. در این جلسات سخنانی گفته شد و مطالبی از سوی مسعود پزشکیان مطرح شد که نشان از رویکردهای سیاسی و اجتماعی وی دارد.

این روزنامه در ادامه می نویسد، کاملاً مشخص است که کلیدواژه‌هایی که توسط رئیس دولت چهاردهم، معاون اول او و سیاسی‌ترین وزرای کابینه مورد استفاده قرار داده‌اند یکسان است؛ برای مثال تاکید بر وفاق ملی را می‌توان ذکر کرد که توسط آنها بارها مورد اشاره واقع شده است. تکرارهای کلیدواژه‌هایی که می‌تواند بیانگر این باشد که حداقل در ابتدای راه، هدف کابینه دولت چهاردهم یکی است و آنها به‌دنبال ایجاد وفاق ملی، اجرای سند چشم‌انداز و بسترسازی برای ایجاد عدالت هستند.

هم مهین همچنین «کرامت، عزت و حرمت»، «سند تحول»، «عدم نفی اقدامات دولت‌های قبل» و «نفی سیاسی‌گزینی در انتخاب مدیران» را از دیگر کلیدواژه های مورد تاکید پزشکیان دانسته است.

گفتنی است بررسی این گزارش نشان می‌دهد در صورتی که پزشکیان محورهای گفتمانی خود را در وفاق، عدالت و سند چشم انداز تعریف و تفسیر کرده اما افراط پیشگان اصلاح طلب می‌کوشند تا در چارچوب پیگیری مطالبات سیاسی خود محورهای سیاسی را به رئیس جمهور چهاردهم تحمیل کرده( نافق) و از سوی دیگر آدرس های غلطی را به عنوان مطالبه در فضای افکار عمومی طرح و بیان کنند.

نظر شما