شناسهٔ خبر: 68606361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۷۰ واحد مسکونی روستایی در قهاوند مقاوم سازی شد

همدان- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: ۲۷۰ واحد مسکونی با بهره‌گیری از تسهیلات مسکن روستایی در شهر قهاوند نوسازی و مقاوم سازی شده است.

صاحب‌خبر -

داود سوری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بدو تاسیس تحولات زیادی را در روستاها ایجاد کرده و منشا خدمات بسیاری در عمران و آبادنی روستاها شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بسیاری از متقاضیان در این شهرها از تسهیلات مسکن روستایی استفاده و سند مالکیت املاک خود را دریافت کرده اند افزود: در قهاوند تاکنون ۷۷۵ واحد نیز سند مالکیت خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت های بنیاد مسکن در سطح بخش شراء شامل بهسازی و اجرای طرح هادی روستاها، مقاوم سازی واحدهای مسکونی و صدور سند مالکیت در روستاها و شهر قهاوند، افزود: بنیاد مسکن در شهرهای ۲۵ هزار نفر جمعیت همچون قهاوند متولی طرح نهضت ملی مسکن است.

سوری ادامه داد: در حوزه مسکن، تعدادی از متقاضیان که آورده مرحله نخست را واریز کرده بودند تعیین تکلیف و قطعات زمین در قالب گروه های ساخت به‌صورت ویلایی به آنها واگذار و برای باقی متقاصیان نیز زمین مورد نیاز تامین شده و بزودی قرعه کشی قطعات انجام خواهد شد.

وی افزود: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و متقاضیان عادی در این شهرها پس از گرفتن پروانه از شهرداری می‌توانند به بنیاد مسکن مراجعه کنند تا برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد پنج درصد به بانک های عامل معرفی شوند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: مالکان واحدهای مسکونی در شهرهای قهاوند، مریانج و جورقان در جهت ماده چهار قانون الحاق و ساماندهی تولید و عرضه مسکن می توانند برای تشکیل پرونده صدور سند املاک مسکونی و تجاری خود به بنیاد مسکن مراجعه کنند تا پس از تشکیل و تکمیل پرونده با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، سند املاک آنها صادر شود.

نظر شما