شناسهٔ خبر: 68606196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرحوزه‌های علمیه و استاندار قم درگذشت آیت الله محفوظی را تسلیت گفتند

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه و استاندار قم با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت الله عباس محفوظی از اساتید حوزه علمیه و عضو جامعه مدرسین را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

آیت الله علیرضا اعرافی در این پیام که نسخه‌ای از آن روز چهارشنبه دراختیار ایرنا قرار گرفت،‌آورده‌است: ارتحال فقیه پارسا و مرجع گرانقدر حضرت آیة الله العظمی آقای حاج شیخ عباس محفوظی (قدس سره الشریف) مایه اندوه و تألم حوزه های علمیه گشت.

پیام حاکیست:‌ آن شخصیت برجسته افزون بر طی مدارج علمی درحوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف و درک محضر اعاظم و اساتید حوزه و امام راحل اعلی الله مقامه و نیز تربیت شاگردان فراوان و نشر آثار ارزنده، دارای سوابق و مقامات روحی و معنوی و فضائل اخلاقی برجسته بودند و ارتباط ویژه ایشان با مرحوم آیت الله العظمی بهجت (قدس سره) و سیره عملی ایشان آن را نشان می‌دهد.

در بخش دیگری از این پیام آمده‌است: این شخصیت بزرگوار در عرصه‌های اجتماعی و خدمت به مردم کوشا بودند و در میدان نهضت امام (ره) و انقلاب اسلامی و مبارزات با رژیم ستمشاهی و تحمل رنج ها در این مسیر پیشگامی ایشان آشکار و در مناصب گوناگون حوزوی و فرهنگی و سیاسی نظام اسلامی حضور پیوسته و فعال داشته اند و اکنون حوزه علمیه و شاگردان و علاقمندان ایشان از فیض حضورشان محروم گشته‌اند.

پیام حاکیست: ارتحال ایشان را به حضرت ولی عصر (عج)، مراجع عالی قدر تقلید دامت برکاتهم، رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله‌ العالی، حوزه‌های علمیه، اساتید حوزه علمیه قم، شاگردان آن فقید سعید، مردم ارجمند استان گیلان و رودسر، بیت شریف معظم له و بیوت وابسته تسلیت و تعزیت می گویم و روح و رضوان بی پایان الهی را برای آن استاد بزرگوار و صبوری و شکیبایی و پاداش الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند متعال خواستارم.

سید محمدآقامیری استاندار قم نیز پیامی آورده‌است: ارتحال عالم فرزانه، حضرت آیت الله حاج شیخ عباس محفوظی «رضوان الله تعالی علیه»، موجب تأثر و تألم گردید.

پیام حاکیست:آن فقیه وارسته و استاد بزرگ حوزه، عمری را در راه تبلیغ دین، نشر معارف اسلامی و تألیف و تربیت شاگردانی متعهد و مکتبی سپری کرد و در این عرصه، منشاء آثار و برکات ارزشمند و جاودانه ای شد.

در بخش دیگری از این پیام آمده‌است: اینجانب فقدان غمبار این عالم بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(روحی و ارواحنا له الفداء)، رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدّظلّه العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های معزز علمیه، شاگردان و دوستداران و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت عرض می نمایم.

استاندار قم در این پیام بیان کرده‌است: از درگاه خداوند متعال برای روح پرفتوح آن فقید سعید، علو درجات و غفران واسعه و برای بازماندگان محترم، صبر و اجر جمیل توأم با سعادت و سلامتی خواستارم.

به گزارش ایرنا ،‌آیت الله محفوظی شب گذشته در سن ۹۶ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.

وی در سال‌ ۱۳۰۷ هجری‌ شمس‌ در یکی‌ از روستاهای‌ شهرستان‌ رودسر و در میان‌ خانواده‌ای‌ مذهبی‌ به دنیا آمده بود و طی سال های گذشته بعنوان یکی از اساتید دروس خارج حوزه علمیه قم به تربیت طلاب اشتغال داشت.

آن مرحوم در نجف اشرف نزد آیات عظام حلی و شاهرودی کسب فیض نمود و در قم از دروس بزرگانی چون آیات عظام بروجردی ، امام خمینی و گلپایگانی و همچنین مرحوم داماد و حجت و علامه طباطبایی، علاوه بر جدیت در درس و بحث و تألیفات، اقدامات شایسته‌ای در امور خیر نظیر تأسیس دانشگاه ، مرکز معلولین ، مدارس علمیه و دستگیری از نیازمندان انجام داد.

آیت الله محفوظی از ابتدای نهضت اسلامی در مبارزات علیه رژیم پهلوی حضور داشت و بارها دستگیر ، زندان و تبعید شده‌ بود.

نظر شما